Jestem kontent, jak widzę dobry content marketing

W erze informacji konsumenci ignorują reklamy w mediach, nie zauważają ich także w Internecie. Więc, jak do nich dotrzeć i zaprezentować naszą markę? Dajmy im tego, czego oczekują: wartościową, rzetelną informację.

Nie jest tajemnicą fakt, że we współczesnym marketingu cały czas należy poszukiwać nowych, skutecznych rozwiązań, dostosowanych do specyfiki czasów. Obecnie, w czasach dominacji informacji, marketerom z pomocą przychodzi content marketing. Zadaniem content marketingu jest tworzenie oraz dystrybucja istotnych i wartościowych treści, w celu zainteresowania potencjalnych klientów daną marką. Nie jest to narzędzie jednorazowe, które od razu zaowocuje zwiększeniem sprzedaży. Jest to nieustanny proces komunikacji z konsumentami. Komunikacji, a nie tylko nadawania, zatem gdy mówimy do konsumentów, musimy ich również słuchać. To pierwsza zasada marketingu treści.

Treści – nic prostszego, a jednak…

W XXI wieku media przestały być twórcą i jedynym źródłem wiadomości. W dobie Internetu nadawcą komunikatu może być każdy, ale czy każda informacja będzie interesująca? Ilekroć Czytelniku, czytając artykuł w Internecie po kilku zdaniach lub w jego połowie zamykałeś stronę? Pamiętasz, dlaczego to robiłeś? Nie miałeś czasu czytać? Nie chciało Ci się? A może po prostu dany tekst nie wciągał Cię tak bardzo, abyś chciał przeczytać go do samego końca? A może nie odpowiadał na Twoje pytania? Internet treściami stoi, które są prezentowane w różnej formie (raporty, artykuły, blogi, video, itp.), ale nie zawsze są to treści ciekawe, sprawdzone i starannie przygotowane. Tutaj dochodzimy do kolejnej zasady content marketingu. Dobrze prowadzony content marketing ma to „coś”, coś ciekawego do powiedzenia. Tylko dobre i unikatowe treści zainteresują odbiorców. Jednak odbiorca odbiorcy nie równy. Najpierw musimy poznać grupę docelową działań content marketingu, bo tylko dzięki temu dopasujemy treść do jej oczekiwań i co najważniejsze, trafimy z dystrybucją. Bo to trzecia, ważna kwestia w działaniach opartych na marketingu treści, czyli dystrybucja.

Co z tego, że wiemy, kim jest nasza grupa docelowa, że znaleźliśmy dla niej ciekawy temat, dopasujemy formę przekazu treści, jeśli nie dotrzemy do niej z naszym materiałem? Nie dajmy się szukać, tylko sami znajdujmy naszych klientów. Opowiadajmy im ciekawe historie o marce i w kontekście marki, tak, aby w efekcie jej pożądali. Dobra strategia marketingu treści wspiera proces sprzedaży i właśnie o to w tym wszystkim chodzi.

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 42 307 30 35 lub 668 371 501

Zobacz koniecznie

Dobra opinia to podstawa

Kiedy prosić klienta o opinię, aby go nie zrazić? Jakie narzędzia pomagają pozyskiwać opinie klientów? Jak […]

Blog firmowy, Content marketing, Marka

Real time marketing, czyli okazja czyni…marketingowca

Wśród wielu rodzajów działań promocyjnych na szczególną uwagę zasługuje real time marketing. Dzięki kreatywności pracowników oraz […]

Marketing, Relacje z mediami

Reklama Wielkanocna inna niż wszystkie

Reklamy tworzone z okazji Świąt często zaskakują oryginalnością i na długo zapadają w pamięć. Wśród wszystkich […]

Blog firmowy, Marketing

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone