20 najpopularniejszych słów w PR

Wyjątkowy, ciekawy, skuteczny, lepszy… Chociaż komunikaty prasowe poruszają najróżniejsze tematy, okazuje się, że często bazują na podobnym zasobie słów. Sprawdziliśmy, które określenia najczęściej pojawiają się w firmowych notkach dla mediów. 

Informacja prasowa, to niewątpliwie podstawowe narzędzie public relations, służące do komunikacji z dziennikarzami. Dobrze napisana i co najważniejsze na ciekawy temat, jest pierwszym krokiem do zainteresowania mediów naszą firmą, produktem czy przedsięwzięciem. Powinna mówić o rzeczach ważnych, nie tylko z punktu widzenia firmy (nadawcy), czy dziennikarza, ale przede wszystkim z punktu widzenia odbiorcy mediów. To tyle teorii. W praktyce przykuć uwagę dziennikarza jest trudno. Może właśnie, dlatego w komunikatach prasowych tak mocno podkreślane jest, że dana firma, produkt jest naj… Stąd też powtarzające się wyrażenia.

And the winner is…

Opracowując nasz ranking, przeanalizowaliśmy notatki prasowe zamieszczone na trzech portalach specjalizujących się właśnie w publikacji informacji prasowych: PRNews.pl, Pressoffice.pl i PRPortal.pl. Tego typu portali jest w internecie więcej, jednak do naszej analizy wybraliśmy jedne z najdłużej działających w PRowej branży.

Wyniki naszego mini badania nas nie zaskoczyły. W pierwszej dziesiątce najchętniej używanych wyrazów znalazły się takie jak, „najlepszy”, „największy”, „pierwszy”, „ważny”, „nowoczesny”, a samym szczycie tego zestawienia uplasowało się słowo „rozwiązanie.”  Poniżej wyniki naszego badania – badania z przymrużeniem okaJ.

Oto 20 najbardziej PRowych określeń:

  1. Rozwiązanie
  2. Jakość
  3. Najnowszy
  4. Pierwszy
  5. Dobry
  6. Największy
  7. Najlepszy
  8. Wzrost
  9. Ważny
  10. Nowoczesny
  11. Lepszy
  12. Łatwy
  13. Lider
  14. Wyjątkowy
  15. Ciekawy
  16. Skuteczny
  17. Nowy
  18. Nagradzany
  19. Wiodący
  20. Uznany

A jak może wyglądać krótki komunikat, który zawiera wszystkie 20 najpopularniejszych słów w PR. To nasza propozycja: Lider rynku, uznany i wielokrotnie nagradzany, zaprezentował najnowsze, ciekawe rozwiązanie, które niewątpliwie jest pierwszym, tak nowoczesnym i skutecznym, a przy tym łatwym w obsłudze narzędziem. Do jego zbudowania wykorzystano najlepszej jakości komponenty, największych i wiodących producentów w Polsce. Rozwiązanie to, jak zapowiada firma, jest dla niej wyjątkowo ważne, gdyż niewątpliwie przyczyni się do jej wzrostu na rynku. Firma jest pewna, że ten rok będzie dla niej dobry i na pewno lepszy od poprzedniego.

Ciężko się czyta, prawda? Dlatego nasze zestawienie można potraktować, jako wskazówkę, jakie słowa omijać pisząc informację prasową.  A jak to zrobić? My polecamy najprostszy sposób, czyli zajrzeć do słownika synonimów języka polskiego.

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 42 307 30 35 lub 668 371 501

Zobacz koniecznie

Dobra opinia to podstawa

Kiedy prosić klienta o opinię, aby go nie zrazić? Jakie narzędzia pomagają pozyskiwać opinie klientów? Jak […]

Blog firmowy, Content marketing, Marka

Real time marketing, czyli okazja czyni…marketingowca

Wśród wielu rodzajów działań promocyjnych na szczególną uwagę zasługuje real time marketing. Dzięki kreatywności pracowników oraz […]

Marketing, Relacje z mediami

Reklama Wielkanocna inna niż wszystkie

Reklamy tworzone z okazji Świąt często zaskakują oryginalnością i na długo zapadają w pamięć. Wśród wszystkich […]

Blog firmowy, Marketing

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone