Public relations to nie tylko relacje z mediami

W naszej pracy często odpowiadamy na pytanie o to, czym właściwie jest public relations i czym się zajmujemy? O ekspertach PR mówi się najczęściej, że to „spece” od wizerunku i mediów, bo przecież „jak cię widzą, tak cię piszą.” Nie, nie tylko tym się zajmujemy.  Public relations, to szeroka dziedzina komunikacji, w której kontakty z dziennikarzami są tylko wycinkiem działań.

Zatem zacznijmy od początku, czyli od definicji public relations, których istnieje ponad 2000. Większość z nich podkreśla, że PR jest funkcja zarządzania, która tworzy i podtrzymuje dobre relacje pomiędzy organizacjami, a różnymi grupami jej otoczenia. PR to przede wszystkim strategiczne i długoplanowe komunikowanie z publicznością, do której zaliczamy m.in. klientów, parterów biznesowych, organizacje, pracowników i wiele innych grup, które wpływają lub wpływa na nie dana organizacja.

Natomiast relacje z mediami, to taktyka PR, czyli jedno z narzędzi wykorzystywanych komunikacji z otoczeniem. Celem relacji mediami jest budowanie dobrych stosunków z dziennikarzami, opartych na rzetelnej informacji o firmie, jej usługach czy produktach. Kontakty z mediami są niesłychanie ważną częścią działań PR, to jednak nie są ich głównym aspektem.  W PR nie chodzi tylko o obecność w mediach, ale o całościową komunikację, która buduje korzystne relacje.

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 42 307 30 35 lub 668 371 501

Zobacz koniecznie

Nowoczesny rolnik szuka marketingowca, a nie żony

„Zaspokajać potrzeby, czerpać zyski” głosi najkrótsza definicja marketingu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę zarządzający w […]

Marketing

Szanuj, a nie spamuj – o budowaniu relacji z mediami

Budowanie relacji to zadanie, które wymaga zaangażowania, czasu oraz systematyczności. Kontakt z dziennikarzami jest dla specjalisty […]

Relacje z mediami

Employer branding – sztuka przyciągania najlepszych pracowników

Rynek pracownika, nieskuteczne rekrutacje, stałe rotacje w zespole… Czy Twoja firma również boryka się z problemami […]

employer branding

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone