Influencer, czyli kto?

PR, marketing i reklama to obszary, które wymagają czasem nietypowych rozwiązań. Jednym ze sposobów na ocieplenie wizerunku firmy jest skorzystanie z pomocy influencera. Kim jest ów tajemnicza persona..?

Influencer to ktoś, kto ma wpływ (ang. Influence – wpływ, oddziaływanie) na jakąś społeczność. Taka osoba jest autorytetem w jakiejś dziedzinie. Jej wypowiedzi przyciągają uwagę, dzięki czemu skupia wśród siebie duże grono odbiorców. Obecnie influencerami stają się najczęściej blogerzy, youtuberzy lub aktorzy, a także sportowcy.

Dlaczego warto pozyskać influencera?

Wizerunek influencera jest nieocenionym narzędziem, które można włączyć w działania marketingowe. Wybierając osobę reprezentującą dziedzinę, w której chcemy wypromować klienta, dotrzemy do interesującej nas grupy docelowej. Dobrym przykładem może być zaangażowanie Radka Kotarskiego, twórcy popularnego kanału YouTubowego „Polimaty”, do reklam banku Millenium. Młody mężczyzna opowiada w spotach o ciekawostkach, przechodząc następnie
do korzyści, jakie przyniesie potencjalnemu klientowi skorzystanie z oferty banku. Dlaczego wybrano właśnie jego? W kampanii wykorzystano fakt, że kanał YouTubowy Radka Kotarskiego zawiera filmiki z jego udziałem, w których opowiada on… o ciekawostkach z różnych dziedzin życia powołując się na fakty historyczne i naukowe. „Polimaty” mają ponad 50 tysięcy sybskrybentów, a wizerunek youtubera jest kojarzony z rzetelną wiedzą przekazywaną
w przystępny sposób. Bank Millenium wykorzystał to, aby dotrzeć do inteligentnych, młodych ludzi poszukujących potwierdzonych, godnych zaufania informacji. W ten sposób wizerunek Banku ulega poprawie, wzbudza szacunek i zyskuje sympatię osób ceniących kompetencję i sumienność.

Czym się kierować podczas wyboru influencera?

Przede wszystkim należy się zastanowić nad tym, do kogo chcemy dotrzeć. Jeżeli zależy nam na pozyskaniu nastoletnich klientów, warto skorzystać z pomocy gwiazd, które są ich idolami. Jeśli natomiast chcemy wypromować firmę, która swoją ofertę kieruje do osób dojrzałych i seniorów, wybierzmy lubianego przedstawiciela tego pokolenia (np. prezentera programu, którego odbiorcami są osoby w preferowanym przedziale wiekowym). Musimy też mierzyć siły na zamiary, czyli wziąć pod uwagę nasz budżet. Jeśli nie stać nas na zatrudnienie gwiazdy dużego kalibru, poszukajmy influencerów np. w przestrzeni internetowej. Promocję projektantów można z powodzeniem powiązać z blogerami modowymi, a przedsiębiorców z branży IT lub nowych technologii z osobami, które prowadzą kanał na temat ciekawostek ze świata nauki lub robią eksperymenty. Pamiętajcie, że nie może to być osoba przypadkowa. Zależy nam przecież na wizerunku, za którym podążą „tłumy”, czyli użytkownicy obserwujący naszego influencera.

Zostaw to zawodowcom, czyli nam!

Przekonanie wpływowej osoby do współpracy nie należy do najłatwiejszych zadań. Włączenie influencera do działań marketingowych wymaga przede wszystkim dobrego opracowania całej strategii działania. Należy wymyślić ideę kampanii, terminy realizacji poszczególnych elementów oraz plan na wypadek, gdyby nasz influencer nie przystał na współpracę. Bardzo ważne są także argumenty, które przekonają potencjalnego partnera do wzięcia udziału w kampanii. Brzmi strasznie? Nie bój się! Jesteśmy od tego, żeby Ci pomóc! 🙂

PODOBNE ARTYKUŁY:

 

 

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 42 307 30 35 lub 668 371 501

Zobacz koniecznie

Dobra opinia to podstawa

Kiedy prosić klienta o opinię, aby go nie zrazić? Jakie narzędzia pomagają pozyskiwać opinie klientów? Jak […]

Blog firmowy, Content marketing, Marka

Real time marketing, czyli okazja czyni…marketingowca

Wśród wielu rodzajów działań promocyjnych na szczególną uwagę zasługuje real time marketing. Dzięki kreatywności pracowników oraz […]

Marketing, Relacje z mediami

Reklama Wielkanocna inna niż wszystkie

Reklamy tworzone z okazji Świąt często zaskakują oryginalnością i na długo zapadają w pamięć. Wśród wszystkich […]

Blog firmowy, Marketing

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone