Team Building – integracja pracowników i poprawa wizerunku firmy

Budowanie zespołu to kwestia, o którą każdy pracodawca powinien zadbać. Dotyczy to przede wszystkim dużych firm, złożonych z kilku działów. Integracja pracowników usprawni pracę, poprawi atmosferę i wpłynie pozytywnie na relacje między członkami grupy.

Termin „team building” odnosi się do wszystkich form integracji grupy. Dlaczego warto zainwestować w budowanie dobrych relacji wśród pracowników i w jaki sposób tego dokonać…?

Zgrany zespół to efektywna praca

Pracownicy, którzy dobrze się ze sobą dogadują i znają się nie tylko na gruncie służbowym, sprawniej wykonują zadania, które wymagają współpracy. Akcje integracyjne przekładają się na lepszą komunikację w grupie oraz dużo efektywniejszą pracę nie tylko w ramach jednego zespołu, ale także pomiędzy poszczególnymi działami. Dzięki temu, że pracownicy się znają, nie mają oporów przed szczerym, czasem niezbędnym, zwróceniem komuś uwagi, nie odczuwają też dyskomfortu związanego z ustalaniem ważnych kwestii z obcą osobą. Działania związane z team buildingiem kształtują umiejętność współpracy i rozwiązywania problemów oraz kreują postawę pro-zespołową. Z kolei pracodawca zyskuje miano szefa, który dba o dobrą atmosferę i chce, żeby jego pracownicy stanowili zgraną ekipę.

Akcja integracyjna to sposób na poznanie swoich pracowników

Dla przełożonego, kadry menadżerskiej i kierowników poszczególnych działów, akcje integracyjne to świetna okazja do poznania swoich podwładnych. Team building z założenia jest pozbawiony barier związanych z różnicami na stanowiskach, a podczas imprezy, gry czy warsztatów, wszyscy mają się dobrze bawić i na równi ze sobą współpracować. Podczas takich okazji szybko okazuje się kto ma dryg do bycia liderem, kto jest sprytny, a kto kreatywny i zaangażowany w wykonanie zadania.

Team building w praktyce – jak to zorganizować?

Budowanie zespołu powinno być nieodłącznym elementem prowadzenia firmy już od początku jej działalności. Akcje integracyjne warto powtarzać co jakiś czas wykorzystując do tego np. święta, jubileusz marki lub inne okazje. Jakie atrakcje zorganizować dla pracowników lub klientów..? Poznajcie kilka sprawdzonych pomysłów:

  • Impreza firmowa
  • Najbardziej popularne są imprezy firmowe, podczas których każdy może poluzować krawat i porozmawiać mniej oficjalnie niż w biurze. Ważne jest, aby wybrać miejsce, które nie będzie obligowało do uroczystego tonu. Na początek warto wybrać się do lokalu z jedzeniem, np. do restauracji z azjatyckimi daniami albo pizzerii. Najważniejszym punktem programu powinna być nie kolacja, ale wspólna aktywność. Sprawdzonymi sposobami na świetną zabawę w grupie jest pójście na kręgielnię, wybranie się do laser-areny czy zorganizowanie gry terenowej polegającej na rozwiązaniu szeregu zadań i odnalezieniu miejsca docelowego wraz z ukrytym skarbem (organizacją takich eventów zajmują się często właściciele popularnych ostatnio pokoi zagadek).

  • Warsztaty
  • Dobrym pomysłem na zintegrowanie grupy jest wykupienie warsztatów kulinarnych lub artystycznych (np. samodzielnego robienia pluszaków). Dzięki temu grupa nie tylko lepiej się pozna, ale także zdobędzie nowe umiejętności. W ramach spotkania można zorganizować konkurs na najlepsze danie lub najładniejszy, własnoręcznie wykonany produkt. Zimą, gdy pogoda dopisuje, a na dworze jest dużo śniegu, można ogłosić konkurs zespołowy na najbardziej kreatywną śniegową budowlę nawiązującą (lub nie) do branży w jakiej pracuje firma.

  • Wyjazd firmowy
  • Wariantem, który wymaga większych nakładów finansowych jest wyjazd firmowy. Dwa lub trzy dni w górach, nad morzem lub gdzieś za miastem (niekoniecznie daleko) to gwarancja niezapomnianych przygód i być może także nowych przyjaźni. Należy pamiętać, żeby podczas wyjazdu zaplanować atrakcje, które jeszcze bardziej zjednoczą grupę np. wspinaczkę na pobliski szczyt, spływ kajakowy albo zabawę w parku linowym. Kolacja przy ognisku lub grillu rozluźni grupę i skłoni do szczerych, niewymuszonych rozmów.

Jak wykorzystać akcje integracyjne do poprawy wizerunku firmy?

Wyjazdy, imprezy czy inne wspólne przedsięwzięcia niezwiązane bezpośrednio z pracą, mogą pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy. Zdjęcia z eventów mogą posłużyć jako materiały promocyjne umieszczane na portalach społecznościowych – dzięki temu firma będzie pokazana jako zespół energicznych, gotowych do działania osób, co zachęci innych do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym. Podczas konferencji, targów, konkursów branżowych czy wydarzeń charytatywnych, zgrana ekipa będzie emanowała energią i zrobi dobre wrażenie na konkurencji. Uruchomiony zostanie także tzw. marketing szeptany, który jest nieocenioną formą reklamy. Zadowoleni pracownicy będą opowiadać o atrakcjach organizowanych przez firmę, w której pracują i chwalić się wszystkimi przygodami. W ten sposób pracodawca zyska tzw. dobrą famę, która korzystnie wpłynie na postrzeganie marki.

POLECAMY:

Public relations to nie tylko relacje z mediami

Sprzedaż w rękach PRu, czyli czy PR sprzedaje?

Komu komunikacja jest potrzebna?

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 42 307 30 35 lub 668 371 501

Zobacz koniecznie

Dobra opinia to podstawa

Kiedy prosić klienta o opinię, aby go nie zrazić? Jakie narzędzia pomagają pozyskiwać opinie klientów? Jak […]

Blog firmowy, Content marketing, Marka

Real time marketing, czyli okazja czyni…marketingowca

Wśród wielu rodzajów działań promocyjnych na szczególną uwagę zasługuje real time marketing. Dzięki kreatywności pracowników oraz […]

Marketing, Relacje z mediami

Reklama Wielkanocna inna niż wszystkie

Reklamy tworzone z okazji Świąt często zaskakują oryginalnością i na długo zapadają w pamięć. Wśród wszystkich […]

Blog firmowy, Marketing

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone