Recepta na dobry tekst internetowy

Tekst internetowy różni się od swojego odpowiednika w prasie drukowanej. Oto najważniejsze zasady, którymi należy się kierować podczas tworzenia treści do Internetu.

Zwięzłość

Osoby korzystające z Internetu bardzo szybko „przeskakują” między stronami, poświęcając niewiele czasu na przeczytanie tekstu. Wytrawny copywriter musi pamiętać, że oferowana treść, powinna być nawet o połowę krótsza od odpowiednika w wersji drukowanej. Zasada dotyczy również konstruowania wypowiedzi. W tekście internetowym należy unikać rozbudowanych zdań, które zniechęcają internautę i utrudniają odbiór komunikatu („Cóż to czytasz Mości Książę? Słowa, słowa, słowa…”).

Czytelność

Zmniejszenie objętości tekstu internetowego stanowi dopiero pierwszy krok do sukcesu. Kolejnym elementem jest odpowiednia organizacja treści. Co to oznacza? Napisany tekst należy podzielić za pomocą akapitów i śródtytułów. Dzięki temu odbiorca otrzyma przejrzysty komunikat, a nie ciężkostrawny monolit i szybko oceni, czy treść jest dla niego interesująca.

Fraza główna

Każdego dnia w Internecie pojawia się niezliczona ilość artykułów. Jak sprawić, aby odbiorca trafił na treść naszego autorstwa? W tytule, lidzie oraz innych miejscach w tekście należy umieścić tzw. frazę główną, czyli słowa stanowiące oś naszej wypowiedzi. Niejednokrotnie warto skorzystać z wyrazów bliskoznacznych, aby tekst nie był przesiąknięty powtarzającymi się sformułowaniami. Obecnie wyszukiwarki internetowe potrafią wyłapać niuanse językowe, dlatego warto określić słowa kluczowe i tagi, czyli hasła, dzięki którym internauta odnajdzie tekst, który go interesuje.

Grafika

Internauci poświęcają niewiele czasu na czytanie tekstów, dlatego musimy „przemawiać” do nich obrazem. Odpowiednio dobrana grafika, wpływa pozytywnie na odbiór komunikatu oraz przyczynia się do jego pozycji w wyszukiwarce internetowej. Należy pamiętać, że ilustracja powinna bezpośrednio nawiązywać do tematyki tekstu, aby uniknąć dysonansu poznawczego u odbiorcy. Dobór zdjęć utrudniają prawa autorskie. Warto skorzystać z witryn, które oferują bezpłatne grafiki np.: www.unsplash.com, www.pexels.com, czy www.pixabay.com.

Hipertekstowość

Osoby korzystające z Internetu wielokrotnie zmieniają obiekt swojego zainteresowania. „Przeskakiwanie” między stronami dokonuje się często na płaszczyźnie różnotematycznej. Teksty zawierają odnośniki do treści niewiązanej z głównym tematem naszego komunikatu. Dlatego warto zadbać, aby internauci również na naszej stronie mogli skorzystać z tej możliwości. Podlinkowanie tekstu zwiększy atrakcyjność przekazu, a jednocześnie stanowi okazję do promocji określonych treści.

Poprawna polszczyzna

Ortografia, interpunkcja, gramatyka.. Nawet najlepszy tekst pozbawiony zasad rządzących ojczystym językiem, nie uzyska aprobaty internautów. Najbardziej wrażliwi na czystość mowy polskiej, wyłączą tekst po odkryciu pierwszych rażących błędów. Ponadto, internauci często poprawiają sprawcę w komentarzach pod artykułami, dlatego, jeżeli chcemy zyskać sympatię odbiorcy, musimy pamiętać o zasadach języka polskiego.

Tekst internetowy powinien przede wszystkim zawierać informacje na temat, istotny z punktu widzenia odbiorcy. W opisie skomplikowanych tematów, warto posłużyć się konkretnymi przykładami, obrazującymi rozwiązania proponowane w tekście.

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 42 307 30 35 lub 668 371 501

Zobacz koniecznie

Dobra opinia to podstawa

Kiedy prosić klienta o opinię, aby go nie zrazić? Jakie narzędzia pomagają pozyskiwać opinie klientów? Jak […]

Blog firmowy, Content marketing, Marka

Real time marketing, czyli okazja czyni…marketingowca

Wśród wielu rodzajów działań promocyjnych na szczególną uwagę zasługuje real time marketing. Dzięki kreatywności pracowników oraz […]

Marketing, Relacje z mediami

Reklama Wielkanocna inna niż wszystkie

Reklamy tworzone z okazji Świąt często zaskakują oryginalnością i na długo zapadają w pamięć. Wśród wszystkich […]

Blog firmowy, Marketing

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone