Prowadzenie fanpage firmy na Facebooku – co musisz wiedzieć?

Social media są wszechobecne w naszym codziennym życiu. Używamy ich do porozumiewania się z otoczeniem, ale stają się również niezbędnym narzędziem dla firm w celu komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Wśród różnych kanałów prym wciąż wiedzie Facebook. Jak więc prowadzić fanpage firmy na Facebooku, aby przyciągać a nie odpychać?

Po pierwsze: systematyczność

Treści na firmowym profilu powinny być dodawane regularnie. Nie oznacza to oczywiście, że posty muszą być umieszczane każdego dnia i w dodatku o stałej porze. Chodzi jednak o „przyzwyczajenie” obserwatorów, że treści na fanpage dodawane są (w zależności od preferencji) co kilka dni. W ten sposób użytkownicy wiedzą, że na przykład co 2 dni mogą liczyć na ofertę firmową, a raz w tygodniu na przydatną poradę z określonej dziedziny. Brak systematyczności prowadzi do „bałaganu” treściowego na profilu firmy i utrudnia zbudowanie silnej relacji z jego odbiorcami. Utrzymanie zainteresowania treściami to klucz do stworzenia społeczności wokół swojej marki.

Po drugie: różnorodność
Materiały publikowane na firmowym profilu są przeznaczone zarówno dla klientów, jak również dla (potencjalnych) pracowników. Przed rozpoczęciem prowadzenia profilu na Facebooku warto zastanowić się, do kogo będziemy kierować przekaz, czyli jaka jest nasza grupa docelowa oraz co możemy jej zaoferować. Dobrze jest sporządzić plan, który będzie zawierał różne kategorie postów. Błędem jest informowanie wyłącznie o promocjach lub ogłoszeniach rekrutacyjnych, choć są to niewątpliwie informacje pożądane przez naszych odbiorców. Dobrze jest wyjść poza oczywiste przekazy lub przedstawić je w wyjątkowo atrakcyjny sposób. Bardzo ważne jest także zaangażowanie użytkowników konkursami lub właśnie nietypowymi rodzajami postów, które zachęcają do interakcji.

Po trzecie: zaangażowanie
Odwiedzając jakikolwiek firmowy profil na Facebook’u już po przeczytaniu kilku postów możemy stwierdzić, czy prowadzi go ktoś, kto posiada wiedzę w prezentowanym przez siebie obszarze, czy materiały są dodawana na zasadzie „byle cokolwiek było”. Zaangażowanie w prowadzenie fanpage’a firmy może przynieść jej popularność oraz przełożyć się na wzrost sprzedaży – a jest to jeden z celów marketingowych. Konieczne jest staranne przygotowanie treści. Równie ważne jest zaangażowanie odbiorców, o czym pisaliśmy w poprzednim akapicie. Przed dodaniem posta warto zadać sobie pytanie „czy gdybym widział taki wpis u kogoś na profilu, to zainteresowałoby mnie to?”. Jeśli pojawią się wątpliwości, może warto jeszcze raz przemyśleć formę wpisu.

Social media – prowadzenie fanpage firmy na Facebooku

Zaangażowanie na firmowym profilu powinno być dwustronne i czynny udział w nim powinni brać także obserwatorzy. Warto więc prowadząc fanpage w social media wykazać się pomysłowością i zachęcać ich do aktywności.

Jak? Ciekawe i różnorodne materiały to jedno, ale dużą popularnością cieszą się także konkursy. Kto z nas ich nie lubi? Tematyka nie powinna być skomplikowana, a jeśli chodzi o nagrody- wszystko zależy od firmy. Do wygrania może być coś cennego, ale z drugiej strony mogą to być drobne upominki dla większej ilości „wygranych”. Opcji jest naprawdę wiele, koszt niewielki a zyskujemy coś bezcennego – sympatię i aktywność użytkowników.

W kilku zdaniach – podsumowanie:
Nikomu już nie trzeba szczególnie udowadniać, że o klienta czy pracownika warto i trzeba dbać. Można robić to na różne sposoby, ale jednym z najpowszechniejszych jest wciąż prowadzenie profilu na Facebook’u. Aby odnieść sukces w social meida, należy odpowiednio dobierać treści, aby nie zanudzić naszych odbiorców, dawać coś od siebie i angażować.

Jak dobrze prowadzić profil firmy na Facebooku? To zależy w głównej mierze od profilu i oferty przedsiębiorstwa. Najskuteczniejszą strategię prowadzenia social-media mogą zaproponować osoby, które mają w tym doświadczenie. Zapraszamy do kontaktu! biuro@comunicativo.pl.

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 42 307 30 35 lub 668 371 501

Zobacz koniecznie

Szanuj, a nie spamu – o budowaniu relacji z mediami

Budowanie relacji to zadanie, które wymaga zaangażowania, czasu oraz systematyczności. Kontakt z dziennikarzami jest dla specjalisty […]

Relacje z mediami

Employer branding – sztuka przyciągania najlepszych pracowników

Rynek pracownika, nieskuteczne rekrutacje, stałe rotacje w zespole… Czy Twoja firma również boryka się z problemami […]

employer branding

Prowadzenie fanpage firmy na Facebooku – co musisz wiedzieć?

Social media są wszechobecne w naszym codziennym życiu. Używamy ich do porozumiewania się z otoczeniem, ale […]

social media

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone