W naszej pracy często odpowiadamy na pytanie o to, czym właściwie jest public relations i czym się zajmujemy? O ekspertach PR mówi się najczęściej, że to „spece” od wizerunku i mediów, bo przecież „jak cię widzą, tak cię piszą.” Nie, nie tylko tym się zajmujemy. Public relations, to szeroka dziedzina komunikacji, w której kontakty z dziennikarzami są tylko wycinkiem działań.
Zatem zacznijmy od początku, czyli od definicji public relations, których istnieje ponad 2000. Większość z nich podkreśla, że PR jest funkcja zarządzania, która tworzy i podtrzymuje dobre relacje pomiędzy organizacjami, a różnymi grupami jej otoczenia. PR to przede wszystkim strategiczne i długoplanowe komunikowanie z publicznością, do której zaliczamy m.in. klientów, parterów biznesowych, organizacje, pracowników i wiele innych grup, które wpływają lub wpływa na nie dana organizacja.
Natomiast relacje z mediami, to taktyka PR, czyli jedno z narzędzi wykorzystywanych komunikacji z otoczeniem. Celem relacji mediami jest budowanie dobrych stosunków z dziennikarzami, opartych na rzetelnej informacji o firmie, jej usługach czy produktach. Kontakty z mediami są niesłychanie ważną częścią działań PR, to jednak nie są ich głównym aspektem. W PR nie chodzi tylko o obecność w mediach, ale o całościową komunikację, która buduje korzystne relacje.
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.
Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784
Jak wypromować sklep internetowy? To pytanie często pojawia się w wyszukiwarce Google. Zatroskani właściciele sklepów i […]
Blog firmowy, Content marketing, Digital marketing, e-commerce, social media
Trzy aspekty marketingowe, o których nie możesz zapomnieć w 2021 roku Wywołany pandemią koronawirusa wzrost handlu […]
Firmy z branży fotowoltaicznej prężnie się rozwijają i coraz odważniej sięgają po narzędzia digital marketingu. Choć […]