Może praca w PR?

Konferencje prasowe, spotkania z dziennikarzami, eventy, śledzenie mediów społecznościowych, kreatywne zadania… Nie, nie to tylko część pracy, jaką wykonuje osoba zajmująca się public relations. Rzeczywistość jest nieco inna, mniej kolorowa, ale także przyjemna i satysfakcjonująca. Decydując się na pracę w tym zawodzie musisz wiedzieć kilka rzeczy.

Często spotykamy się z opiniami młodych osób, wkraczających na rynek pracy, dla których praca w PR jest spełnieniem marzeń. Z rozmów z nimi wynika, że postrzegają nasza pracę przez pryzmat efektów końcowych, czyli np. poprzez udziału w evencie czy konferencji prasowej, itp. Niestety, aby cieszyć się z efektów końcowych, musimy wykonać wiele żmudnych prac, mniej lub bardziej przyjemnych.

Pisanie, pisanie i jeszcze raz pisanie

Jeśli do tej pory nie zdawaliście sobie sprawy z tego, że praca w PR wiąże się z ciągłym pisaniem, to pora wyprowadzić Was z błędu. Codziennością jest dla nas przygotowywanie informacji prasowych, materiałów do redakcji, artykułów, tekstów do broszur, folderów, listów, i innych form, w których potrzebny jest dobry tekst. Pracując w PR trzeba mieć na uwadze, że tematy, o których będziecie pisać, będą dotyczyły niemal wszystkich możliwych branż funkcjonujących na rynku. Pozwala to poznać różnorodne sektory i poszerzyć wiedzę na temat różnych zagadnień. Zapytacie nas o samochody, finanse, modę czy kosmetyki, produkcję paliw, skład farmaceutyków – na pewno odpowiemy na każde pytanie.

Media – nasz wpływowy, ale wymagający partner

Współpraca z mediami jest wymagająca. Zbudowanie trwałych relacji z przedstawicielami mediów to sztuka. Chociaż wielu osobom wydaje się, że wystarczy napisać, zadzwonić i już. Jednak, to nie są prawdziwe i trwałe relacje. Jednak, kiedy postawimy na taką formę współpracy, to możemy być pewni, że dziennikarze będą traktować nas jak swoich partnerów, co przyniesie korzyści jednej i drugiej stronie.

Co robi PRowiec na urlopie? Pracuje

Wolny weekend, wakacyjne wyjazdy. W PR nie jest to takie proste, bowiem jesteśmy uzależnieni od informacji, a co za tym idzie mediów, blogów, mediów społecznościowych. Wynika to z tego, że w naszym fachu trzeba być stale na bieżąco. A może wydarzy się coś, co będzie miało wpływ na naszego klienta. Mimo tego kochamy naszą prace. To, że podczas urlopu ciągle mamy na uwadze interesy naszych klientów, pozwala im poczuć się ważnym, a nam wzmocnić naszą pozycję na rynku.

Wiele można powiedzieć o zawodzie PRowca, ale najlepiej poznać ten fach od kuchni. Jeśli ktoś zacznie pracę w tej branży, zobaczy, że daje ona ogromną satysfakcję. Zatem jeśli chcecie spróbować swoich sił i poznać prawdziwe oblicze PRu, to zapraszamy do nas.

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784

Zobacz koniecznie

10 grzechów social media marketingu

„Śpiewać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej” melodyjnie recytował przed laty Jerzy Stuhr. Jednak w […]

Public relations

Czy każda firma powinna być w social media?

Media nazywane są czwartą władzą. Jednak, w dobie wszechobecnego Internetu, dynamika rozwoju mediów przypomina galopującego wierzchowca, […]

Blog firmowy, Marketing, social media

Nowoczesny rolnik szuka marketingowca, a nie żony

„Zaspokajać potrzeby, czerpać zyski” głosi najkrótsza definicja marketingu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę zarządzający w […]

Marketing

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone