Czy zielono-fioletowe logo McDonalds kojarzyłoby się z szybkim jedzeniem? A co powiecie na czarne logo IKEA? Pasowałoby do mebli w przystępnej cenie, skierowanych do młodych osób, mieszkających w małych mieszkaniach? Zapewne, gdyby te logotypy w takiej kolorystyce funkcjonowałby od samego początku, to byłoby dla nas normalne. Jednak, czy na pewno przekaz marki byłby spójny ze skojarzeniami, które wywoływałby te logotypy? Dlatego, projektując nową markę, warto sięgnąć do psychologii koloru, bowiem łączy się ona nierozerwalnie z pojęciem perswazji.
Sposobów wyróżnienia jest bardzo dużo, wśród których nadanie jej odpowiedniego znaku graficznego i koloru jest jednym z pierwszych kroków. To właśnie kolor jest czynnikiem najbardziej identyfikujących markę. Według badań, kolor ma wpływ na 85% decyzji zakupowych podejmowanych przez klientów.
Wiedza na temat oddziaływania i postrzegania kolorów przez człowieka pomaga zbudować unikatowy świat marki. A w marketingu chodzi właśnie o tą unikatowość, która pozwala się wyróżnić, buduje określone emocje, a tym samym kieruje wzrok klientów do naszych produktów. Jednak, o tym, jaki kolor wybrać zależy od kilku czynników. Jednym z nich jest to, do kogo kierowany jest produkt lub usługa. Okazuje się, że każda z płci inaczej reaguje na dane kolory. Nie różowy i nie czerwony, a niebieski i fioletowy, to ulubione kolory kobiet. Niebieski, co nie jest zaskoczeniem, jest też ulubionym kolorem mężczyzn, ale tuż za nim plasuje się czerń. Zarówno panie, jak i panowie nie lubią koloru pomarańczowego i brązowego. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym bardzo chętnie wybierają kolor żółty. Młodzi wybierają kolory żywe, energetyczne i jasne. Natomiast osoby starsze wolą stonowane kolory natury.
Kolor to emocje
Kolory różnie oddziałują na człowiek, tym samym wywołują różne emocje. Pogrupowano je według dość stereotypowych skojarzeń, niemniej jednak warto je znać, bowiem z takim przekazem funkcjonują w świadomości większości z nas. Marki, które ubierają konkretne kolory, podprogowo komunikują do nas swoje cechy, które wsparte odpowiednimi działaniami marketingowymi i public relations jeszcze bardziej utrwalają ten wizerunek.
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.
Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784
Media nazywane są czwartą władzą. Jednak, w dobie wszechobecnego Internetu, dynamika rozwoju mediów przypomina galopującego wierzchowca, […]
Chociaż pytanie wydaje się bardzo łatwe, to odpowiedź na nie już taka prosta nie jest. Jeśli […]
Obszar działań public relations jest często utożsamiany wyłącznie z media relations bądź pisaniem tekstów np. do […]