Bądź jak marka

Każdy posiada swoją markę osobistą, niezależnie od tego czy buduje ją latami czy nie. To co inni mówią o Tobie, kiedy opuścisz pomieszczenie ma duży wpływ na to, jak może potoczyć się Twoja ścieżka kariery. Obojętne czy jesteś jeszcze studentem, który jest na samym początku drogi do wymarzonego stanowiska, czy też od lat działasz na rynku pracy, powinieneś zadbać o swoją markę osobistą. Każdy moment jest dobry, żeby zastanowić się nad tym, na jakim etapie jestem, a gdzie chciałbym być. Realizacja celu jest możliwa właśnie dzięki przygotowaniu swojej własnej marki osobistej.

Pamiętaj, że silna marka osobista budowana jest przede wszystkim na zaufaniu i na realizowaniu obietnic. Jeśli to nam się uda, będziemy mogli liczyć na grono lojalnych odbiorców. Dobra strategia to podstawa. Ale od czego zacząć  budowanie personal brandingu?

Zainwestuj w swoją markę

Jeśli do tej pory nie zastanawiałeś się nad tym, czy stworzenie swojej własnej marki osobistej przyniesie Ci korzyści, to najwyższa pora to zrobić. Personal branding to nic innego, jak wypracowanie sobie pozycji względem konkurencji na rynku. To wyróżnienie siebie spośród tłumu. Budując swoją markę należy pamiętać, że musi być ona odzwierciedleniem nas samych, a nie cech innych osób, na których się wzorujemy. To wszystkie nasze mocne strony, wartości jakie wyznajemy oraz cechy, które nas charakteryzują. Warto pamiętać, że naszą markę osobistą tworzymy bez przerwy każdego dnia, jednak możemy to robić mniej lub bardziej świadomie. Strój, który zakładamy do pracy, gazeta jaką czytamy w miejscu publicznym, czy też komentarz w mediach społecznościowych, to również elementy naszego personal brandingu. Jeśli dbamy nawet o tak drobne szczegóły, wówczas prawdopodobieństwo stworzenia prawdziwie godnej naśladowania marki jest bardzo duże. Działając konsekwentnie i spójnie masz dużą szansę na stworzenie marki, o którą będą się bili. Już to nie Ty będziesz się starał dotrzeć do pracodawców, klientów lub kontrahentów to oni sami będą zabiegali o współpracę z Tobą.

Na kim warto się wzorować

Budowanie marki osobistej nie dla każdego jest intuicyjne i proste. Dobrze jest, kiedy już zdecydujemy się na pracę nad własna marką, podpatrzeć jak to robią inni. Zarówno jeżeli chodzi o Polskie podwórko, jak i zagraniczne rynki.

Chcąc wzorować się na najlepszych z zagranicy warto zacząć od Richarda Bransona, który jakiegokolwiek biznesu się nie podejmie, zawsze przeradza go w rentowne przedsiębiorstwo.  Do perfekcji dopracował swoją markę osobistą, ale i markę Virgin. Jego działania są niezwykle spójne, wykorzystuje wszelkie możliwe aktywności, które mogą wpłynąć na zwiększenie zasięgu jego oddziaływania. Wideo, prezentacje, konferencje, zaangażowanie w mediach społecznościowych, to tylko część działań, które realizuje. Kolejny przykład to Simon Sinek, który jest mistrzem w inspirowaniu innych do działania. Podobnie jak Richard Branson, wykorzystuje on wszelkie możliwe drogi dotarcia do odbiorców.

Na naszym lokalnym rynku również można znaleźć wiele osób, które dbają o swój personal branding. Dla przykładu Michał Szafrański, który przez wiele lat był cenionym menadżerem w branży IT, a w 2012 roku założył blog „Jak oszczędzać pieniądze” i tak zaczęła się jego przygoda z budowaniem marki osobistej. Obecnie, wpisując jego nazwisko w wyszukiwarce, znajdziemy mnóstwo linków do jego bloga, wywiadów, czy programów z jego udziałem. Michał Sadowski z „Brand24” również idealnie wykorzystał personal branding w promocji zarówno marki firmy, jak i siebie. Dzięki sprawnemu wykorzystaniu głównego atrybutu firmy, czyli monitorowania sieci, wyłapywał konkretne frazy a następnie odpowiadał innym ze swojego prywatnego konta. Dzięki czemu teraz zarówno on jak i jego firma są rozpoznawalne. O swoją markę osobistą dba również popularny obecnie vloger Łukasz Jakóbiak. Od samego początku znalazł pomysł na siebie i dbał o to żeby się wyróżnić, zyskać popularność i zaprezentować się szerokiemu gronu odbiorców.

Kilka kroków żeby zaistnieć, czyli personal branding w pigułce

Może na samym początku budowanie marki osobistej wydaje się dość trudne, złożone z wielu elementów i wymagające dużo zaangażowania, ale w rzeczywistości nie wymaga to od nas aż tak wiele. Już samo podjęcie decyzji o świadomym dbaniu o personal branding przybliży nas do jego szybkiego wdrożenia. Na samym początku przygotuj swoją strategię, która pomoże Ci stworzyć cały plan działania. Zastanów się nad Twoimi mocnymi stronami, nad tym jakie cechy Cię wyróżniają, ale i przygotuj sobie listę ciekawych projektów, w których brałeś udział. Stwórz bazę, którą będziesz mógł się następnie pochwalić. Pamiętaj również, że jeśli chcesz zostać zauważony, warto do tego wykorzystać Internet. Tutaj opcji mamy wiele, blog, media społecznościowe – poczynając od Twittera czy Facebook’a, kończąc na bardziej branżowych takich jak LinkedIn. Możesz również spróbować pokazać się na Youtube czy na Snapchacie. Markę osobistą powinieneś również budować poza Internetem. Staraj się pokazywać wszędzie tam, gdzie mogą się znaleźć Twoi potencjalni „klienci”. Wszelkiego rodzaju konferencje, chaty, wywiady, spotkania biznesowe mogą być dobrym miejscem do pokazania Twojej marki osobistej. Pamiętaj, że raz stworzona strategia personal brandingu powinna być doskonalona i aktualizowana, dzięki czemu zostaniemy zauważeni.

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784

Zobacz koniecznie

Nowoczesny rolnik szuka marketingowca, a nie żony

„Zaspokajać potrzeby, czerpać zyski” głosi najkrótsza definicja marketingu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę zarządzający w […]

Marketing

Szanuj, a nie spamuj – o budowaniu relacji z mediami

Budowanie relacji to zadanie, które wymaga zaangażowania, czasu oraz systematyczności. Kontakt z dziennikarzami jest dla specjalisty […]

Relacje z mediami

Employer branding – sztuka przyciągania najlepszych pracowników

Rynek pracownika, nieskuteczne rekrutacje, stałe rotacje w zespole… Czy Twoja firma również boryka się z problemami […]

employer branding

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone