Świat w infografikach

Internauci je pokochali, graficy silą się, aby były piękne, a marketerzy zastanawiają się, co jeszcze przedstawić w formie infografiki. Jednak, aby infografika odniosła sukces, przy jej tworzeniu warto trzymać się kilku kluczowych zasad.

Internet ma swoje mody. Jedną z nich jest niewątpliwie infografika. Wpisując w wyszukiwarkę dowolne słowo (róże, białe samochody, fale radiowe, konto bankowe, proszek do prania, itd.) plus słowo „infografika”, na pewno znajdziemy to, czego szukamy w postaci właśnie graficznej informacji. Popularności infografiki należy upatrywać w dążeniu do upraszczania przekazywanych informacji i przede wszystkim tabloidyzacji mediów i Internetu. Od dawna wiadomo, że łatwiej przyswajamy obrazy i krótkie teksty niż długie elaboraty. Zatem, jeśli szereg informacji możemy przekazać w formie obrazkowej to, dlaczego nie? Przecież hieroglify, to jeden z najstarszych rodzajów pisma.

Nie czytają, a oglądają

Na początku rozwoju Internetu królowało w nim słowo pisane. Jednak obecnie mamy tyle dodatkowych form prezentowania informacji, że coraz częściej słowo pisane przegrywa z obrazami i filmami. Niestety, Internauci coraz mniej czytają, a jeśli już, to wybierają formy krótsze, bardziej atrakcyjne wizualnie, dlatego tutaj z pomocą właśnie infografika, czyli pewnego rodzaju połączenie treści i obrazu. Znacznie łatwiej przyswoić informacje, a szczególnie skomplikowane dane, które są przygotowane właśnie w formie grafiki. Co więcej, są one bardzo szybko rozpowszechniane przez czytelników, którzy chętnie dzielą się nimi na portalach społecznościowych, serwisach czy blogach.

Temat i treść

Właściwie każdy temat można przedstawić w formie infografiki. Ważne, aby zaprezentować go tak, aby był ciekawy dla użytkowników Internetu, czyli musi dotyczyć zagadnień ciekawych dla czytelników, a nie do końca dla samych twórców infografik. Warto też treść dostosować do danej grupy docelowej. W przypadku infografik tworzonych przez firmy, tutaj widać dwa trendy. Firmy przedstawiają informacje dotyczące ich działalności, produktów w formie infografik – piszą o korzyściach, prezentują dane dotyczące firmy – jej zysków, liczby pracowników czy dotyczące samych produktów. Druga grupa, to infografiki tematyczne, prezentujące w skróconej, obrazkowej formie zagadnienia szeroko związane z funkcjonowaniem firmy. Tutaj doskonałym narzędziem są raporty przygotowywane przez firmy, których część informacji jest przedstawiana właśnie w formie graficznej.

Przyciągaj wzrok

To chyba najważniejsza zasada panująca w świecie infografik. Przeglądając infografiki można odnieść wrażenie, że temat jest nie ważny. Ważne jest, aby to wszystko ładnie wyglądało. Infografiki mają przyciągać wzrok, zaciekawiać użytkownika, bowiem za sprawą ciekawych wykresów, niesamowitych grafik, symboli oraz kolorów można łatwo zainteresować odbiorców. Dlatego, decydując się na przygotowanie infografiki, warto już na samym początku odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Przede wszystkim, dlaczego przygotowujemy właśnie infografikę. W zależności od ilości oraz stopnia skomplikowania danych może lepiej zdecydować się na przykład na artykuł. Tworząc infografikę powinniśmy zastanowić się również nad tym, do kogo chcemy kierować informację, ponieważ nie zawsze skutecznie dotrzemy z nią do wybranej grupy odbiorców.

Na co zwrócić uwagę tworząc firmową infografikę?

Wartościowe treści – infografiki powinny zawierać dane z wiarygodnych źródeł, ciekawe i angażujące.

Pionowa orientacja – pionowe infografiki cieszą się znacznie większą popularnością między innymi dlatego, że większość stron internetowych posiada układy pionowe

Przykuwające wzrok kolory – warto wybierać kolory, które będą odróżniały daną infografikę. Dobrze jest wcześniej przemyśleć wykorzystywane barwy, a nie dobierać je całkiem przypadkowo.

Wielkość czcionek – projektując infografikę warto zastosować różne rozmiary czcionek. Najważniejsze elementy infografiki powinny być wyróżnione za pomocą wielkości czcionek.

Grafiki, ilustracje, rysunki – żadna infografika nie obejdzie się bez ciekawej strony wizualnej. Teksty, które da się przedstawić za pomocą grafiki są znacznie bardziej atrakcyjne i szybciej zapamiętywane.

Firmowe logo – tworząc infografikę warto zamieszczać na niej firmowe logo. Dzięki temu zabiegowi firma zyskuje popularność oraz staje się ekspertem w danej dziedzinie.

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784

Zobacz koniecznie

Nowoczesny rolnik szuka marketingowca, a nie żony

„Zaspokajać potrzeby, czerpać zyski” głosi najkrótsza definicja marketingu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę zarządzający w […]

Marketing

Szanuj, a nie spamuj – o budowaniu relacji z mediami

Budowanie relacji to zadanie, które wymaga zaangażowania, czasu oraz systematyczności. Kontakt z dziennikarzami jest dla specjalisty […]

Relacje z mediami

Employer branding – sztuka przyciągania najlepszych pracowników

Rynek pracownika, nieskuteczne rekrutacje, stałe rotacje w zespole… Czy Twoja firma również boryka się z problemami […]

employer branding

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone