Wyścig o klikalność? Nie o to chodzi!

Wydaje Ci się, że w marketingu internetowym chodzi wyłącznie o liczbę kliknięć? Do niedawna ten pogląd dominował wśród osób zajmujących się prowadzeniem stron internetowych. Dzisiaj wiemy, że duża ilość „klików” nie zawsze oznacza pozyskanie klienta.

Dlaczego warto mieć stronę internetową?
Strona internetowa to w dzisiejszych czasach absolutny „must have” każdego przedsiębiorstwa. Dzięki niej firma jest widoczna w sieci, czyli najprościej mówiąc, miejscu globalnej komunikacji. Klienci mogą odnaleźć tam nie tylko informacje o działalności firmy, ale także jej dane do kontaktu oraz ofertę. Ze względu na skuteczność stron internetowych w docieraniu do klientów oraz pozyskiwaniu nowych, przedsiębiorstwa coraz bardziej dbają o stronę graficzną oraz treści, które publikują na swoich witrynach. Za pośrednictwem stron internetowych kreowany jest ogólny wizerunek firmy.

Jak oceniana jest skuteczność kampanii internetowych?
Efektywność kampanii internetowych jest mierzona na podstawie danych statystycznych dotyczących ilości wejść na witrynę. Dzięki narzędziom takim jak choćby Google Analytics można z łatwością określić, czy innowacje wprowadzone na stronę, przełożyły się na wzrost zainteresowania użytkowników. Możliwe jest obserwowanie i analiza ogólnej, łącznej ilości wejść na witrynę oraz liczby kliknięć w poszczególnych sekcjach np. artykułach lub reklamach.

Dlaczego duża ilość „klików” to jeszcze nie sukces?
Jak się okazuje, kliknięcia nie przekładają się bezpośrednio na sukces kampanii przeprowadzonych na stronach internetowych. Co prawda duża ilość wejść przyczynia się do lepszego pozycjonowania strony w przeglądarkach, ale właściwie na tym kończy się ich rola. Większość użytkowników, którzy klikają w reklamę wcale nie kupuje reklamowanego produktu. Duża liczba „klików” nie oznacza też, że dana osoba zmieniła swoje zdanie na temat marki. Tak naprawdę są to w większości puste liczby. Dowiodły tego badania przeprowadzone przez firmę badawczą Nielsen we współpracy z Facebookiem. Po porównaniu współczynnika klikalności z danymi ukazującymi wzmocnienie marki okazało się, że te dwie wartości się nie pokrywają.

Na czym więc powinniśmy się skupić?
Aby kampania internetowa przyniosła zamierzone efekty, warto jest początkowo nie myśleć w ogóle o statystkach i klikalności. Zamiast tego należy skupić się na określeniu grupy docelowej
oraz przemyśleniu, co dla potencjalnego klienta może być interesujące i ważne. Zadaniem osób, które będą się tym zajmować jest przede wszystkim postawienie się na miejscu odbiorcy,
do którego chcą dotrzeć. Dobry specjalista od komunikacji i marketingu jest jak detektyw – musi poznać intencje, potrzeby i motywy działania osób, do których chce trafić.

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784

Zobacz koniecznie

Nowoczesny rolnik szuka marketingowca, a nie żony

„Zaspokajać potrzeby, czerpać zyski” głosi najkrótsza definicja marketingu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę zarządzający w […]

Marketing

Szanuj, a nie spamuj – o budowaniu relacji z mediami

Budowanie relacji to zadanie, które wymaga zaangażowania, czasu oraz systematyczności. Kontakt z dziennikarzami jest dla specjalisty […]

Relacje z mediami

Employer branding – sztuka przyciągania najlepszych pracowników

Rynek pracownika, nieskuteczne rekrutacje, stałe rotacje w zespole… Czy Twoja firma również boryka się z problemami […]

employer branding

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone