Dobry PRowiec, czyli jaki?

Każdy może zajmować się PR, ale czy na pewno? Naszym zdaniem nie, bo PRowiec, to wymagający zawód i nie każdy w pełni się do niego nadaje. Zatem jakie należy mieć predyspozycje, by żyć w świecie public relations w chwale sukcesu?

Bez tego ani rusz…

Przede wszystkim, gdy rozmawiamy o osobie zajmującej się PR-em, przed oczami powinna nam się pojawić postać o wielkim zakresie umiejętności interpersonalnych. Specjalista do spraw PR powinien być komunikatywny, posiadać, niemalże oratorską, lekkość wypowiedzi, cechować się swobodą w nawiązywaniu kontaktów i ponadprzeciętną intuicją. Niezbędną cechą, jaką musi posiadać dobry PR-owiec to również kreatywność. Umiejętność nieszablonowego myślenia, która pozwoli wymyślić ciekawe działania, to jedna z najbardziej pożądanych cech w tej dziedzinie. Oczywiście nabywa się jej wraz z doświadczeniem i mnóstwem przeprowadzonych działań dla firm.

Mocne nerwy mile widziane

Gdy chcemy wyobrazić sobie PR-owca powinniśmy widzieć osobę odporną na stres i zdecydowanie zorganizowaną. Ciężko poradzić sobie między wywiadem, rozmową a spotkaniem bez tych cech. To, wbrew powszechnej opinii, ciężka i wymagająca praca umysłowa, gdzie może nie trzeba programować maszyn, ale w równym stopniu powinno się myśleć strategicznie i analitycznie, co zdolny programista i tak, jak nie chcielibyśmy, aby naszym inżynierem była osoba chaotyczna i niezorganizowana, tak i nie chcielibyśmy PR-owca, który nie potrafi rozplanować pracy.

PRagent

Dobry specjalista do spraw PR-u, to tak naprawdę swojego rodzaju agent służb specjalnych. Musi myśleć politycznie i wiedzieć, co i kiedy powiedzieć, nie może zdradzać się z emocjami, pod żadnym pozorem nie wchodzi w grę na to stanowisko osoba impulsywna. By móc rozmawiać z mediami trzeba czasem użyć perswazji, czasem wystarczy dawka niecodziennej kultury osobistej, a czasem wymaga zdecydowania. Należy umieć się przystosować do rozmówcy w każdych okolicznościach. To rzadka cecha i niewiele osób ją posiada, ale to bardzo ceniona umiejętność, jeśli chce się być naprawdę dobrym i odnoszącym sukcesy PR-owcem.

Rzecz tkwi w słowach

Nie możemy mówić o dobrym specjaliście, jeśli nie posiada tzw. lekkiego pióra. Praca PR-owca to w wielkim stopniu umiejętne operowanie słowem pisanym. Umiejętność dopasowania stylu wypowiedzi do odbiorcy też jest niebagatelna.

Branża PR to nie miejsce dla melancholików i osób bez wyobraźni, czy zamkniętych w sobie outsiderów. Tu liczy się charyzma i osobowość, która pozwoli na przekonanie ludzi do własnych zamysłów i utworzenie swojego wizerunku w ciepłych barwach, tak aby media skłonne były z nami współpracować. PR-owiec to osoba zdecydowanie pełna energii, z aurą sympatii, ale i zdecydowana, to ktoś nie bojący się wyzwań, czy podejmowania często nagłych i trudnych decyzji, to ktoś, kto nie boi się zaryzykować, ani rozmawiać, praktycznie znajdujemy wiele cech wspólnych z naprawdę dobrym dziennikarzem. Odwaga, kreatywność, łatwość nawiązywania kontaktów i prawdziwie pisarskie zdolności – to cechy konieczne. PR to ciężka praca, a wraz z nią musi łączyć się determinacja i siła charakteru, dlatego tak trudno znaleźć kogoś na takie stanowisko, bo to wyjątkowo rzadki zestaw cech w świecie wirtualnej anonimowości. W tej pracy nie ma miejsca na błędy i potknięcia. Jeden wystarczy, by przekreślić szanse marki na sukces, dlatego należy wybierać PR-owca z wielką ostrożnością.

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784

Zobacz koniecznie

Dlaczego warto prowadzić marketing w internecie?

Digital marketing, e-marketing, marketing online, marketing w sieci – określeń dla działań promocyjnych w internecie jest […]

Content marketing, Digital marketing, Marketing

Branża fotowoltaiczna przeżywa boom i chce leadów!

Firmy z branży fotowoltaicznej prężnie się rozwijają i coraz odważniej sięgają po narzędzia digital marketingu. Choć […]

Marketing, social media

Czy każda firma powinna być w social media?

Media nazywane są czwartą władzą. Jednak, w dobie wszechobecnego Internetu, dynamika rozwoju mediów przypomina galopującego wierzchowca, […]

Blog firmowy, Marketing, social media

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone