Branża fotowoltaiczna przeżywa boom i chce leadów!

Firmy z branży fotowoltaicznej prężnie się rozwijają i coraz odważniej sięgają po narzędzia digital marketingu. Choć wabików na klientów w internecie jest wiele, to kampanie leadowe są obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów zainteresowanych fotowoltaiką.

Prąd ze słońca to obecnie jeden z hot biznesowych tematów. Fotowoltaika jest drugą (równocześnie z biomasą) największą technologią odnawialną w naszym kraju, ustępując miejsca jedynie energii wiatrowej. Jak wynika z raportu Instytutu Energetyki Odnawialnej „Rynek Fotowoltaiki w Polsce 2020”, polski rynek fotowoltaiczny osiągnie do końca 2020 roku wartość aż 5 miliardów złotych. W dodatku 70% klientów firm fotowoltaicznych to gospodarstwa domowe i tzw. mikroinstalacje do 50 kW.

Potencjał tego rynku, który jest nadal w fazie wzrostu jest ogromny, zwłaszcza, że jego rozwój w całej Unii Europejskiej wpierany jest przez decyzje Komisji Europejskiej i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego. W Polsce zapisy w tzw. krajowym planie na rzecz energii i klimatu na lata 2021 – 2030 zakładają 21-23 procentowy udział OZE w finalnym zużyciu energii brutto.

Nie dziwi więc fakt, że na rynku pojawiają się kolejne podmioty oferujący sprzedaż i montaż instalacji fotowoltaicznych, a w wyszukiwarce Google pojawiają się zapytania oto: „jak założyć firmę fotowoltaiczną”. Coraz więcej firm decyduje się na działalność w tym obszarze, licząc na to, że jest to „łatwy biznes”, generujący lukratywne zyski.

Heliocentryczny marketing dla fotowoltaiki

Analizując zmianę w podejściu klientów do tematu fotowoltaiki w ciągu ostatnich lat, widać diametralną różnicę. Jeszcze dwa – trzy lata temu klienci poszukiwali przede wszystkim wiedzy na temat fotowoltaiki, paneli, falowników, i w ogóle korzyści z montażu własnej elektrowni na dachu domu lub nawet na gruncie. Teraz poziom wiedzy klientów jest znacznie wyższy, co przekłada się już na konkretne pytania o ofertę i różnice w samych ofertach. Dlatego przyszedł czas na prawdziwy marketing firm fotowoltaicznych, w którym buduje się przewagę konkurencyjną w oparciu o Value Proposition. Właśnie ten wyróżnik ma być argumentem za wyborem przez klienta naszej, a nie konkurencyjnej oferty. Giganci w tym sektorze już zauważyli, że nie da się pozyskać klienta na bazie samego komunikatu z wartościami na temat fotowoltaiki i dofinansowania „Mój Prąd”. Firma fotowoltaiczna musi być już „jakaś”, aby przyciągnąć do siebie klientów…

Pełne słońca leady sprzedażowe!

Właśnie o to przyciąganie klientów chodzi, a leady to niewątpliwie must have w każdej branży. Jednak w sektorze fotowoltaiki to obecnie kluczowy sposób pozyskiwania kontaktu do przyszłych właścicieli własnej elektrowni słonecznej. Zapewne każdy, kto pracuje w tej branży zadaje sobie pytanie oto, jak generować lub zdobyć leady sprzedażowe, jak pozyskiwać nowych klientów? Źródeł pozyskiwania leadów dla fotowoltaiki jest kilka, a każde z ich ma swoje unikatowe cechy i ustawienia. Google Ads to jeden z tych najpopularniejszych sposobów. Tutaj naszym klientom – firmom fotowoltaicznym – sukces zapewniamy dzięki bardzo dobrej znajomości branży oraz szerszemu, kompleksowemu podejściu do kampanii leadowych poprzez wsparcie w działaniach marketingu online. Kompleksowe podejście do działań digital marketingu sprawia, że nasza efektywność w generowaniu leadów jest bardzo wysoka i przekłada się na efektywność w umawianiu spotkań z pozyskanymi kontaktami. Natomiast w przypadku Facebook Ads nasze unikatowe podejście do ustawiania kampanii i targetowania, sprawia, że zarówno kampanie leadowe, jak i kierujące do strony przynoszą spektakularne efekty.

Realizując kampanie leadowe w dla firm fotowoltaicznych wychwyciliśmy też kilka ważnych trendów i zależności, które dotyczą bardziej obszaru dobrej obsługi sprzedaży, ale mocno wiążą się ze skutecznością kampanii leadowych! Jednym z kluczowych jest czas reakcji, który w każdej branży ma znaczenie. Jednak w fotowoltaice, w której konkurencja prowadzi dosyć agresywne działania sprzedażowe stwierdzenie „kto pierwszy, ten lepszy” trafnie określa walkę o klienta. Dlatego czas reakcji ma istotny wpływ na to, czy potencjalny klient z „gorącego” leada będzie rzeczywistym klientem firmy. Stąd na pozyskanego leada trzeba szybko zareagować, gdyż w przeciwnym wypadku środki wydane na jego zdobycie pójdą w tzw. błoto. Ważna jest również możliwość wyboru przez klienta preferowanej formy kontaktu: e-mail, telefon, messenger, osobiste spotkanie… Niestety przekonywanie „na siłę” potencjalnego klienta do jednej formy kontaktu z firmą nie przynosi zamierzonych efektów.

I najważniejsze – klienci z Facebooka oczekują od marek rzetelnej informacji i rozmowy, a nie suchego przekazu reklamowego z ofertą. Dlatego utarte regułki i boty nie przełożą się tutaj na klienta.

Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu kampanii leadowych?

Zapytaj nas o efekty i ofertę dla Twojej firmy!

Przekonaj się, że praca z ekspertami, którzy rozumieją Twój biznes, przynosi efekty sprzedażowe i przekłada się na rozwój marki.

 

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784

Zobacz koniecznie

Dlaczego warto prowadzić marketing w internecie?

Digital marketing, e-marketing, marketing online, marketing w sieci – określeń dla działań promocyjnych w internecie jest […]

Content marketing, Digital marketing, Marketing

Branża fotowoltaiczna przeżywa boom i chce leadów!

Firmy z branży fotowoltaicznej prężnie się rozwijają i coraz odważniej sięgają po narzędzia digital marketingu. Choć […]

Marketing, social media

Czy każda firma powinna być w social media?

Media nazywane są czwartą władzą. Jednak, w dobie wszechobecnego Internetu, dynamika rozwoju mediów przypomina galopującego wierzchowca, […]

Blog firmowy, Marketing, social media

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone