Metodą prób i błędów musimy więc znaleźć sposoby na to, jak w odmętach sieci wypłynąć na powierzchnię i pozostać tam na dłużej. W tych staraniach nie możemy zapomnieć o trzech ważnych aspektach związanych z prowadzeniem i promocją sklepu internetowego.
O własnym sklepie internetowym marzy wielu, dokładnie tak jak prawie każdemu z nas przeszła kiedyś przez myśl wizja własnej restauracji. Każdy w takiej wizji posiada swój własny, oryginalny koncept na realizację pomysłów, które na rynku są jeszcze nieobecne oraz na stworzenie produktu i marki, która odzwierciedlałaby jego wizję i wartości. Od tego więc musimy zacząć.
Tworzenie nowego sklepu lub rebranding sklepu niedziałającego poprawnie zaczynamy od dokładnego zbadania konkurencji. Jeśli asortyment w naszym sklepie jest unikatowy, stworzony przez nas i niedostępny nigdzie indziej, to musimy opowiedzieć naszą historię. Nasza wizja powinna być czytelna i bliska naszym odbiorcom. Żeby tak było, musimy dokładnie wiedzieć kim są. Jeśli nasze produkty pojawiają się też w innych sklepach, pora by się spośród nich wyróżnić.
W naszej strategii marketingowej nie może więc zabraknąć opracowania identyfikacji wizualnej marki sklepu, która pozostanie w pamięci i trafi w gusta naszej grupy odbiorców. Musi być ona powielona w każdym medium z którego korzystamy – social media, strona internetowa, e-mailing, opakowania, etc. Im bardziej spójny kolorystycznie i wizerunkowo będzie Twój sklep, tym łatwiej będzie go zapamiętać. Dobrze opowiedziana historia i jasna obietnica Twojej marki będzie miała daleko idące pozytywne skutki i na pewno pomoże Ci sprzedać.
Żadna promocja nie będzie skuteczna bez poprawnie działającego sklepu, co najważniejsze, na wszystkich możliwych urządzeniach. Hasła typu „Mobile is the king” słyszymy od ponad dekady, ale nie mogłyby być bardziej aktualne niż dziś.
Poproś swojego programistę o dopasowanie całej treści sklepu na urządzenia mobilne różnych rozmiarów i różnych producentów. Następnie dokładnie przetestuj ścieżkę użytkownika przez stronę – nawigację, czytelność treści, wszystkie multimedia i przede wszystkim łatwość dokonania zakupu (w tym popularne i bezpieczne systemy płatności).
Główną uwagę zwróć na zdjęcia, postaw na kreatywne sposoby przedstawienia produktów – nie tylko zdjęcia packshotowe, ale także w użyciu i na modelach. Treść natomiast wypełnij w naturalny sposób słowami kluczowymi, które pomogą Ci nie tylko w pozycjonowaniu strony, ale również będą sprzyjać wyszukiwaniu głosowemu, które staje się coraz bardziej powszechne w 2021 roku.
Twój sklep stoi już na wybranej domenie, idealnie dostosowany do urządzeń mobilnych i z wyróżniającą się identyfikacją wizualną. Co dalej? Promocja strony! Nim jednak zaczniesz kierować ruch na stronę swojego sklepu, pamiętaj o zainstalowaniu bezpłatnych narzędzi, które go zmierzą i pomogą Ci w pełni analizować, co dzieje się z użytkownikami, którzy trafiają do sklepu.
Kody śledzące Google Analytics, HotJar czy Facebook Pixel trzeba instalować na samym początku. Im więcej zbierzesz dzięki nim danych, tym Twoje działania reklamowe będą skuteczniejsze. Google Analytics powinien stać się podstawą do podejmowania przez Ciebie decyzji dotyczących tego, w co warto inwestować środki na reklamę, dzięki niemu zobaczysz dokładnie które źródło ruchu przynosi Ci największe dochody i najbardziej lojalnych użytkowników. Będziesz mógł również tworzyć grupy niestandardowych odbiorców i testować programy lojalnościowe (must-have w 2021!) na grupach odbiorców powracających.
Prowadzisz sklep internetowy i szukasz skutecznych rozwiązań na to, jak reklamować sklep internetowy? Skontaktuj się z nami po kompleksową ofertę. Przeanalizujemy Twój sklep w internecie i przedstawimy rozwiązania, które będą remedium na niską sprzedaż. Z nami nie będziesz się już zastanawiać, jak wypromować sklep internetowy. W agencji marketingowej Comunicativo skutecznie wesprzemy Cię w digital marketingu dla e-commerce. Specjalizujemy się w rozwiązaniach marketingowych dla marek digital.
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.
Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784
„Trzeba wejść w biznes i w nim po prostu być” – te czasy już minęły… Współczesne […]
Wpływowy, znany i (nie) zawsze przez wszystkich lubiany, a do tego chętnie wyrażający swoje opinie na […]
Obszar działań public relations jest często utożsamiany wyłącznie z media relations bądź pisaniem tekstów np. do […]