Marketerze, inspiruj i rozpalaj zainteresowanie w swoim e-commerce

Jak wypromować sklep internetowy? To pytanie często pojawia się w wyszukiwarce Google. Zatroskani właściciele sklepów i marketerzy szukają sposobów na to, jak poprawić marketing firmy i zwiększyć sprzedaż w e-commerce. Na szczęście sposobów jest wiele – od płatnej reklamy PPC, przez SEO, aż po… ciekawe treści i internetowych celebrytów, zwanych influencerami.

Jedno jest pewne – połączenie wizerunku i marketingu online to klucz do sukcesu walce o uwagę i pieniądze użytkowników internetu.

Płatna reklama to obecnie podstawowy sposób na generowanie ruchu na stronie sklepu internetowego. Precyzyjnie zoptymalizowane kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie oraz w wyszukiwarce Google napędzają klientów i podbijają słupki sprzedaży. Pracująca przy takich reklamach agencja digital marketingu, zadba o wszystkie szczegóły związane z wdrożeniem narzędzi i  odpowiednim ustawieniem kampanii.

Nie zapominajmy jednak o tym, że mamy również wiele organicznych narzędzi na zwiększenie liczby naszych odbiorców w sklepie online. Teraz na topie są oczywiście content marketing i influencer marketing. Sposoby te wymagają od nas inwestycji czasu i wyobraźni, bardziej niż wkładu finansowego, jak w przypadku PPC.

Od słowa do treść, aż po sprzedaż w sklepie internetowym

Bez względu na to w jakiej branży prowadzimy internetowy biznes, nasi potencjalni klienci rozpoczynając drogę zakupową stawiają sobie wiele pytań. Postarajmy się więc być z nimi już na początku tej drogi, tworząc treść na stronie dającą rzetelną i trafiającą w sedno odpowiedź na najbardziej palące pytania. Oczywiście jest to praktyka powszechnie stosowana w strategiach organicznego pozycjonowania strony w wyszukiwarkach. Umieszczenie w warstwie tekstowej sklepu dużej ilości słów kluczowych i często wyszukiwanych przy poszukiwaniu naszego asortymentu jest oczywiście bardzo ważne, ale nie wolno zapomnieć o tworzeniu treści, które w tytule zawierają często zadawane pytania, trendy lub sposoby zastosowania.

Dając odpowiedź na pytania związane z wyborem produktu i inspiracje oparte na trendach, mamy szansę pojawić się w wyszukiwarce nie tylko na przykładową frazę „czerwona sukienka”, ale np. „czerwone sukienki trendy 2021”, „jakie buty do czerwonej sukienki”, „jakie dodatki do marynarki”, etc. Poza niewątpliwą wartością tego typu treści dla SEO, jeśli tylko stoi za nimi prawdziwa znajomość tematu, mamy okazję wypozycjonować markę sklepu w kategorii specjalisty/eksperta w danym obszarze. Takie treści są idealne do promocji w social media, gdzie użytkownicy poza propozycjami produktu do kupienia, dostają wartość dodaną – odpowiedź na pytanie, której szukali, news, nowy trend, nowy sposób zastosowania, innymi słowy – INSPIRACJE.

W treści umieszczamy, link do produktu w postaci tekstowej lub multimedialnej. Dajemy więc użytkownikowi nie tylko to czego poszukiwał, ale krótką i prostą drogę by zrealizował zakup, nad którym się zastanawiał. Możemy także, co jeszcze bardziej wartościowe, wykreować potrzebę zakupu produktu, której wcześniej nie rozpatrywał. To kreowanie potrzeby zakupowej to święty Graal zabiegów content marketingowych. Jest on praktycznie bezkosztowy, wymaga od nas tylko dobrego researchu, wiedzy i pomysłów oraz oczywiście umiejętności tworzenia ciekawych tekstów oraz innych form marketingu w internecie: filmów wideo, infografik, animacji, relacji na żywo, a nawet memów…

Nasze produkty integralną częścią inspiracji

Posłużmy się więc przykładem. W przypadku asortymentu odzieżowego sprawa jest najprostsza. Wystarczy, że będziemy promować nasze produkty w stylizacjach pokrywających się z najnowszymi modowymi trendami, nasze zdjęcia produktowe będą zawierały przykłady użycia, stylizacji i będą prezentowane na modelu, którym łatwo będzie inspirować się naszej grupie odbiorców, który jest im estetycznie bliski.

Modele umieszczeni na zdjęciach i w kampaniach naszych produktów zdają się być kluczowi. Co naturalnie prowadzi nas do kolejnej konkluzji. Po co ograniczać się wyłącznie do modeli agencyjnych, których wizerunek wykorzystujemy na naszych platformach. Dlaczego nie iść o krok dalej i oddać promocję naszych produktów influencerom, którzy mają szansę stać się jeszcze bardziej bliscy naszym odbiorcom. Rok 2021 to kolejny wzrost inwestycji marek w ten typ marketingu – aż 15 miliardów dolarów firmy przeznaczą na promocję influencerską w 2021 roku.  W dodatku, aż 62% firm zadeklarowało większe wydatki na Influencerów, ponieważ ich skuteczność we wsparciu sprzedaży jest już wyjątkowo mierzalna. Nadchodzący rok to wzrost znaczenia mikroinfluencerów oraz influencerów, którzy  wyspecjalizowali się w konkretnych kategoriach. Tacy influencerzy, w przeciwieństwie do instagramowych celebrytów w ogólnej kategorii „lifestyle”, są dużo tańsi i mimo mniejszej społeczności, którą gromadzą, są jej bliżsi.

Kupuje? Sprzedaje? Czyli influencer w sklepie online

Obecnie umowy influencerskie są rozbudowane i obwarowane konsekwencjami prawnymi. Działalność reklamowa content kreatorów, bo tak też są coraz częściej nazywani, mierzona jest już przez ich „performance”. Co za tym idzie, specjalnie otagowane URLe, którymi się posługują, mierzą ruch na stronę sklepu, który generują. Używają markowych hashtagów, specjalnie tworzonych dla nich kodów promocyjnych, etc. Agencja współpracująca z influencerami dobrze poprowadzi szczegóły wspólnych działań marki z kreatorem opinii. Zadba o współpracę z każdym z influencerów, aby dokładnie zmierzyć skuteczność ich działań. Aspekty, o których warto pamiętać, to czy profil influencera jest zbieżny z tożsamością naszej marki, a demografia jego odbiorców, jest taka jak naszych. Pomyślmy też nad platformami. Czy nasz asortyment odnajdzie swoich odbiorców na Instagramie, Facebooku czy może TikToku? Zadbajmy też o różne formaty, nie ograniczajmy się do postu w postaci zdjęcia.

Wideo, które sprzedaje

Rosnącym trendem jest cały czas treść video, najlepiej w formacie nieedytowanym. Pomyślmy też nad tym czy ta treść video mogłaby przyjąć jeden z popularnych konceptów – tutorial, filmik typu przed-po lub DIY. Gotową treść powinniśmy zobaczyć nie tylko w poście, ale również relacji, bo to najczęściej „konsumowana” treść social mediowych społeczności. Na koniec nie zapomnijmy o możliwości płatnej promocji treści z udziałem influencerów. Zwiększy to znacznie nasze zasięgi o odbiorców spoza oryginalnej społeczności. Przy dużym potencjale, czyli realizacji ciekawego i oryginalnego pomysłu, materiał ma szanse stać się „viral”.

Potrzebujesz wsparcia przy strategii content marketingowej i współpracy z influencerami? Napisz do nas. Zespół naszej agencji pijarowskiej znajdzie sposób na Twoją markę w sieci. 😊

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784

Zobacz koniecznie

Dobry PR, to kompleksowy PR

Obszar działań public relations jest często utożsamiany wyłącznie z media relations bądź pisaniem tekstów np. do […]

Public relations

Jak przyciągnąć klientów? Postaw na content marketing

Firma nie może istnieć bez klientów. Ich pozyskanie stanowi niezbędny element na drodze do rozwoju, ale […]

Blog firmowy, Content marketing, Digital marketing, Marketing

Marketerze, inspiruj i rozpalaj zainteresowanie w swoim e-commerce

Jak wypromować sklep internetowy? To pytanie często pojawia się w wyszukiwarce Google. Zatroskani właściciele sklepów i […]

Blog firmowy, Content marketing, Digital marketing, e-commerce, social media

Łódź Kreuje © Comunicativo 2015, Wszelkie prawa zastrzeżone