Influencer to ktoś, kto ma wpływ (ang. Influence – wpływ, oddziaływanie) na jakąś społeczność. Taka osoba jest autorytetem w jakiejś dziedzinie. Jej wypowiedzi przyciągają uwagę, dzięki czemu skupia wśród siebie duże grono odbiorców. Obecnie influencerami stają się najczęściej blogerzy, youtuberzy lub aktorzy, a także sportowcy.
Influencer marketing jest nieocenionym narzędziem, które można włączyć w działania marketingowe. Wybierając osobę reprezentującą dziedzinę, w której chcemy wypromować klienta, dotrzemy do interesującej nas grupy docelowej. Dobrym przykładem może być zaangażowanie Radka Kotarskiego, twórcy popularnego kanału YouTubowego „Polimaty”, do reklam banku Millenium. Młody mężczyzna opowiada w spotach o ciekawostkach, przechodząc następnie do korzyści, jakie przyniesie potencjalnemu klientowi skorzystanie z oferty banku. Dlaczego wybrano właśnie jego? W kampanii wykorzystano fakt, że kanał YouTubowy Radka Kotarskiego zawiera filmiki z jego udziałem, w których opowiada on… o ciekawostkach z różnych dziedzin życia powołując się na fakty historyczne i naukowe. „Polimaty” mają ponad 50 tysięcy sybskrybentów, a wizerunek youtubera jest kojarzony z rzetelną wiedzą przekazywaną w przystępny sposób. Bank Millenium wykorzystał to, aby dotrzeć do inteligentnych, młodych ludzi poszukujących potwierdzonych, godnych zaufania informacji. W ten sposób wizerunek Banku ulega poprawie, wzbudza szacunek i zyskuje sympatię osób ceniących kompetencję i sumienność.
Przy wyborze influencera, przede wszystkim należy się zastanowić nad tym, do kogo chcemy dotrzeć, bo to realnie przełoży się na decyzje zakupowe konsumentów, których chcemy pozyskać dzięki współpracy z influencerem. Jeżeli zależy nam na pozyskaniu nastoletnich klientów, warto skorzystać z pomocy gwiazd, które są ich idolami. Jeśli natomiast chcemy wypromować firmę, która swoją ofertę kieruje do osób dojrzałych i seniorów, wybierzmy lubianego przedstawiciela tego pokolenia (np. prezentera programu, którego odbiorcami są osoby w preferowanym przedziale wiekowym). Musimy też mierzyć siły na zamiary, czyli wziąć pod uwagę nasz budżet. Jeśli nie stać nas na zatrudnienie gwiazdy dużego kalibru, poszukajmy influencerów np. w przestrzeni internetowej. Promocję projektantów można z powodzeniem powiązać z blogerami modowymi, a przedsiębiorców z branży IT lub nowych technologii z osobami, które prowadzą kanał na temat ciekawostek ze świata nauki lub robią eksperymenty. Pamiętajcie, że nie może to być osoba przypadkowa, dlatego zawsze trzeba też sprawdzić wiarygodność influencera. Zależy nam przecież na wizerunku, za którym podążą „tłumy”, czyli użytkownicy obserwujący naszego influencera.
Przekonanie wpływowej osoby do współpracy nie należy do najłatwiejszych zadań. Włączenie influencera do działań marketingowych wymaga przede wszystkim dobrego opracowania całej strategii działania. Należy wymyślić ideę kampanii, terminy realizacji poszczególnych elementów oraz plan na wypadek, gdyby nasz influencer nie przystał na współpracę. Bardzo ważne są także argumenty, które przekonają potencjalnego partnera do wzięcia udziału w kampanii. Brzmi strasznie? Nie bój się! Jesteśmy od tego, żeby Ci pomóc! 🙂 Przekonaj się, jakie korzyści niesie instagram marketing!
PODOBNE ARTYKUŁY:
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.
Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784
Media nazywane są czwartą władzą. Jednak, w dobie wszechobecnego Internetu, dynamika rozwoju mediów przypomina galopującego wierzchowca, […]
Chociaż pytanie wydaje się bardzo łatwe, to odpowiedź na nie już taka prosta nie jest. Jeśli […]
Obszar działań public relations jest często utożsamiany wyłącznie z media relations bądź pisaniem tekstów np. do […]