Prąd ze słońca to obecnie jeden z hot biznesowych tematów. Fotowoltaika jest drugą (równocześnie z biomasą) największą technologią odnawialną w naszym kraju, ustępując miejsca jedynie energii wiatrowej. Jak wynika z raportu Instytutu Energetyki Odnawialnej „Rynek Fotowoltaiki w Polsce 2020”, polski rynek fotowoltaiczny osiągnie do końca 2020 roku wartość aż 5 miliardów złotych. W dodatku 70% klientów firm fotowoltaicznych to gospodarstwa domowe i tzw. mikroinstalacje do 50 kW.
Potencjał tego rynku, który jest nadal w fazie wzrostu jest ogromny, zwłaszcza, że jego rozwój w całej Unii Europejskiej wpierany jest przez decyzje Komisji Europejskiej i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego. W Polsce zapisy w tzw. krajowym planie na rzecz energii i klimatu na lata 2021 – 2030 zakładają 21-23 procentowy udział OZE w finalnym zużyciu energii brutto.
Nie dziwi więc fakt, że na rynku pojawiają się kolejne podmioty oferujący sprzedaż i montaż instalacji fotowoltaicznych, a w wyszukiwarce Google pojawiają się zapytania oto: „jak założyć firmę fotowoltaiczną”. Coraz więcej firm decyduje się na działalność w tym obszarze, licząc na to, że jest to „łatwy biznes”, generujący lukratywne zyski.
Analizując zmianę w podejściu klientów do tematu fotowoltaiki w ciągu ostatnich lat, widać diametralną różnicę. Jeszcze dwa – trzy lata temu klienci poszukiwali przede wszystkim wiedzy na temat fotowoltaiki, paneli, falowników, i w ogóle korzyści z montażu własnej elektrowni na dachu domu lub nawet na gruncie. Teraz poziom wiedzy klientów jest znacznie wyższy, co przekłada się już na konkretne pytania o ofertę i różnice w samych ofertach.
latego przyszedł czas na prawdziwy marketing firm fotowoltaicznych, w którym buduje się przewagę konkurencyjną w oparciu o Value Proposition. Właśnie ten wyróżnik ma być argumentem za wyborem przez klienta naszej, a nie konkurencyjnej oferty. Giganci w tym sektorze już zauważyli, że nie da się pozyskać klienta na bazie samego komunikatu z wartościami na temat fotowoltaiki i dofinansowania „Mój Prąd”. Firma fotowoltaiczna musi być już „jakaś”, aby przyciągnąć do siebie klientów…
Właśnie o to przyciąganie klientów chodzi, a leady to niewątpliwie must have w każdej branży. Jednak w sektorze fotowoltaiki to obecnie kluczowy sposób pozyskiwania kontaktu do przyszłych właścicieli własnej elektrowni słonecznej. Zapewne każdy, kto pracuje w tej branży zadaje sobie pytanie oto, jak generować lub zdobyć leady sprzedażowe, jak pozyskiwać nowych klientów? Źródeł pozyskiwania leadów dla fotowoltaiki jest kilka, a każde z ich ma swoje unikatowe cechy i ustawienia. Google Ads to jeden z tych najpopularniejszych sposobów. Tutaj naszym klientom – firmom fotowoltaicznym – sukces zapewniamy dzięki bardzo dobrej znajomości branży oraz szerszemu, kompleksowemu podejściu do kampanii leadowych poprzez wsparcie w działaniach marketingu online. Kompleksowe podejście do działań digital marketingu sprawia, że nasza efektywność w generowaniu leadów jest bardzo wysoka i przekłada się na efektywność w umawianiu spotkań z pozyskanymi kontaktami. Natomiast w przypadku Facebook Ads nasze unikatowe podejście do ustawiania kampanii i targetowania, sprawia, że zarówno kampanie leadowe, jak i kierujące do strony przynoszą spektakularne efekty.
Realizując kampanie leadowe w dla firm fotowoltaicznych wychwyciliśmy też kilka ważnych trendów i zależności, które dotyczą bardziej obszaru dobrej obsługi sprzedaży, ale mocno wiążą się ze skutecznością kampanii leadowych! Jednym z kluczowych jest czas reakcji, który w każdej branży ma znaczenie. Jednak w fotowoltaice, w której konkurencja prowadzi dosyć agresywne działania sprzedażowe stwierdzenie „kto pierwszy, ten lepszy” trafnie określa walkę o klienta. Dlatego czas reakcji ma istotny wpływ na to, czy potencjalny klient z „gorącego” leada będzie rzeczywistym klientem firmy. Stąd na pozyskanego leada trzeba szybko zareagować, gdyż w przeciwnym wypadku środki wydane na jego zdobycie pójdą w tzw. błoto.
Ważna jest również możliwość wyboru przez klienta preferowanej formy kontaktu: e-mail, telefon, messenger, osobiste spotkanie… Niestety przekonywanie „na siłę” potencjalnego klienta do jednej formy kontaktu z firmą nie przynosi zamierzonych efektów.
I najważniejsze – klienci z Facebooka oczekują od marek rzetelnej informacji i rozmowy, a nie suchego przekazu reklamowego z ofertą. Dlatego utarte regułki i boty nie przełożą się tutaj na klienta.
Agencja marketingu internetowego Łódź, Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk
Agencja marketingu internetowego Łódź, Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.
Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784
Media nazywane są czwartą władzą. Jednak, w dobie wszechobecnego Internetu, dynamika rozwoju mediów przypomina galopującego wierzchowca, […]
Chociaż pytanie wydaje się bardzo łatwe, to odpowiedź na nie już taka prosta nie jest. Jeśli […]
Obszar działań public relations jest często utożsamiany wyłącznie z media relations bądź pisaniem tekstów np. do […]