Najkrótsza definicja content marketingu brzmi dokładnie tak, jak tłumaczenie zwrotu z języka angielskiego: content marketing to marketing treści. Aby lepiej zrozumieć, co kryje się pod tym pojęciem, warto przyjrzeć się definicjom obu członów. Jako marketing rozumiemy „proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość” [Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, 2011]. Rozwój technologii wykreował nowy świat – świat online. W rezultacie funkcjonujemy w dwóch równoległych rzeczywistościach, a każda z nich rządzi się swoimi prawami, również marketingowymi. Stąd też pojawił się marketing online. A czym jest content, czyli treść? Wbrew pozorom nie są to tylko teksty, takie jak: wpisy na blogach firmowych, poradniki, artykuły eksperckie, wywiady, opisy produktów, recenzje. Content to również nagrania wideo i audio, infografiki, raporty, itp. W szerszym, a zarazem bardziej tradycyjnym, rozumieniu content marketing to także treści wykorzystywane poza Internetem, czyli w prasie codziennej i branżowej, folderach, gazetkach, katalogach, ulotkach czy też drukowanych poradnikach.
Tym, co łączy wszystkie rodzaje treści jest cel: dostarczanie użytkownikom pożądanych i wiarygodnych informacji na interesujących ich temat w kontekście danej marki. Jego osiągnięcie jest źródłem obopólnej satysfakcji, bowiem potencjalny klient otrzymuje przydatne informacje, zaś firma zyskuje jego sympatię i zaufanie. Mogłoby się wydawać, że nie przekłada się to na wymierne zyski. A jednak: klienci najchętniej korzystają z produktów i usług należących do marek, którym ufają. Co więcej, dobry content wprowadza firmę w świat korzyści, które niesie ze sobą marketing wirusowy, czyli samodzielne rozpowszechnianie informacji o danej firmie przez odbiorców treści przez nią przygotowanych. Według DemandMetric, ponad 60% klientów lubi czytać wartościowe treści publikowane przez marki. Ta sympatia pozwala osiągnąć nawet 6-krotnie wyższy współczynnik konwersji (wg Content Marketing Institute) bez wydawania pieniędzy na płatne wyszukiwania. Wniosek: content marketing jest skutecznym narzędziem promocji, które pozwala na realne oszczędności. Aby wykorzystać ten potencjał, trzeba poznać odpowiedź na jeszcze jedno pytanie, o to, jak budować marketing treści?
Tworzenie treści, zwłaszcza bazujących na tekście, to pozornie banalna sprawa, aż chciałoby się zaśpiewać „pisać każdy może…”. I owszem, ale nie każdy będzie chciał to czytać. W content marketingu nie chodzi tylko o ilość, ale również o jakość treści, zarówno pod kątem merytoryki, stylu, dopasowania do konkretnej grupy odbiorców i ich potrzeb. Właśnie dlatego treść na stronie internetowej powinna spełniać założenia EAT (w skrócie ekspertyza, autorytet, zaufanie), zwłaszcza jeśli należy ona do grupy YMYL (oznaczenie stron dotyczących najważniejszych dla życia dziedzin: zdrowie, nauka, finanse, prawo). Potwierdzeniem tego jest aktualizacja Search Quality Rater Guidelines, która w 2018 roku przyniosła ogromne zmiany w widoczności stron, a tym samym wymusiła liczne zmiany w zakresie optymalizowania stron pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli pod kątem SEO. Czy warto zatem samemu opracowywać treści na stronę internetową?
Każda strona internetowa, niezależnie od realnej siedziby firmy, może mieć ogólnopolski, a nawet ogólnoświatowy zasięg. Jednak, zanim promocja biznesu przyniesie globalny zasięg, warto skupić się na dotarciu do osób, które najszybciej mogą zostać klientami. Jak to osiągnąć? Content marketing w Warszawie, czy Łodzi lub GdańskuBieszczadach rządzi się tymi samymi zasadami, a my je znamy. Nasi specjaliści efektywnie wykorzystują wszystkie narzędzia, które pozwalają dotrzeć do tych, którzy znajdują się w grupie docelowej promowanego biznesu. BRANDPEAK jako agencja content marketingu wie, że content marketing i social media „lubią się”. Umiejętnie wybieramy te media społecznościowe, które umożliwiają osiągnięcie najlepszych wyników. Dostosowujemy content do wymagań, jakie stawia Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, YouTube, fora branżowe… Wszystko po to, aby słowa Billa Gatesa „Content is King” nie były frazesem, ale faktem, a nasi klienci stali się królami życia.
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.
Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784
Media nazywane są czwartą władzą. Jednak, w dobie wszechobecnego Internetu, dynamika rozwoju mediów przypomina galopującego wierzchowca, […]
Chociaż pytanie wydaje się bardzo łatwe, to odpowiedź na nie już taka prosta nie jest. Jeśli […]
Obszar działań public relations jest często utożsamiany wyłącznie z media relations bądź pisaniem tekstów np. do […]