Dlaczego warto prowadzić marketing w internecie?

Digital marketing, e-marketing, marketing online, marketing w sieci – określeń dla działań promocyjnych w internecie jest wiele… Jednak tutaj nie ma znaczenia nazwa, a środowisko, w którym prowadzony jest marketing.

Digital marketing to spectrum korzyści dla marki i firmy. Sprawdź, dlaczego teraz nie można już pominąć go w strategii marketingowej przedsiębiorstwa.

Internet daje wiele możliwości dotarcia do konsumentów, którzy z roku na rok coraz więcej czasu spędzają przed ekranem komputera, a teraz właściwie telefonu. Wszystko za sprawą rozwoju mediów społecznościowych, które coraz mocniej walczą o uwagę użytkowników w sieci, ale też platform streamingowych, takich jak Netflix, czy ekspansji e-commerców. Pandemia przyspieszyła transformację technologiczną o całe lata świetlne 😊 i można stwierdzić, że digitalowa przyszłość jest teraz! Dlatego nie oszukujmy się – jeśli nie masz strategii marketingu online i nie pracujesz nad przeniesieniem biznesu do internetu, to za chwilę może być już za późno. I nie tylko dlatego, że konkurencja tam już jest, ale przede wszystkim dlatego, że rozwój technologiczny postępuje w tak zatrważającym tempie, że za chwilę po prostu nie nadążysz ze zmianami – w marketingu online również.

Marketing internetowy w praktyce to same korzyści

Nie odkładaj na później tego, co i tak będziesz musiał zrobić w niedalekiej przyszłości. Przenieś swój biznes do digitalu i zacznij go promować. Przede wszystkim dlatego, że grupa potencjalnych klientów w internecie jest większa niż w poza nim – na lokalnym, a nawet regionalnym rynku. Warszawa, Łódź, a może Wrocław – możesz działać na każdym rynku, a agencja digitalowa pomoże Ci odpowiednio zaplanować strategię dotarcia do klientów. Natomiast, jeśli Twoja firma ma zakusy międzynarodowe i planuje wejść na rynki zagraniczne, to internet otwiera drzwi do ekspansji poza granicami naszego kraju.

W dodatku prowadząc digital marketing, można dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników i przede wszystkim zmierzyć efektywność tych działań w stosunku do kosztów. Tutaj takie wskaźniki, jak ROAS, CPC, CPL, share of voice, ROMI i wiele innych pozwalają precyzyjnie mierzyć skuteczność działań na wielu polach.

Jednak to co jest jedną z większych korzyści marketingu online, obok jego mierzalności, to możliwość interakcji z potencjalnymi klientami i dowiedzenia się dokładnie czego szukają. Digital marketing pozwala bliżej poznać odbiorców marki – ich zachowania zakupowe, opinie, zainteresowania są na wyciągnięcie ręki – tylko musisz wiedzieć z jakich narzędzi skorzystać.

Marketing online – czyli co?

Od czego zacząć marketing w internecie? Niezależnie, czy będziesz ten obszar powierzał zewnętrznej agencji interaktywnej lub marketingowej, albo zatrudnisz specjalistów inhouse, to warto, abyś na początek poznał podstawowe obszary promocji w internecie. Co wybrać na początek? Przedstawimy nasz top 5:

  • Content Marketing

    Czyli strategia promocji oparta o kreację i dystrybucję ciekawych i angażujących odbiorców treści. Ważne, że treść podawana jest na różne sposoby – blogi, infografiki, video, e-booki i wiele innych, a wszystko okraszone jest odpowiednią dystrybucją, zapewniającą dotarcie z przekazem / materiałem do odbiorców.

 

  • Facebook i Instagram ADS 

    To obecnie jedna z najskuteczniejszych form reklamowych w internecie. Dzięki niesamowicie dobrze zaplanowanej i rozbudowanej platformie Facebook i zapleczu reklamowemu, z reklamą produktu lub usługi można skutecznie dotrzeć do określonej grupy potencjalnych klientów.

 

  • Social media

    To całe spektrum portali społecznościowych, z których każdy ma swoją charakterystykę i cechy szczególne, przez co skupia innych użytkowników. Prowadząc komunikację warto odpowiednio dobrać platformę i zaplanować kreatywne działania, które przyciągną użytkowników i co najważniejsze – wywołają u nich określone zachowania i reakcje. Najważniejszą częścią działań w social mediach jest prowadzenie płatnych kampanii reklamowych, któe są obecnie najskuteczniejszą formą dotarcia do konsumentów.

 

  • PPC 

    Czyli Pay Per Click – bardzo popularny model rozliczeniowy w reklamie internetowej. Jego atutem jest fakt, ze reklamodawca płaci jedynie za skutecznie kliknięcie w reklamę, a nie tylko za samo wyświetlenie. Kampanie PPC realizowane w Google Ads i Facebook Ads to klucz do sukcesu w internecie. Jednak, jak go skutecznie używać wiedzą tylko najlepsi specjaliści w branży, którzy mają za sobą mnóstwo zrealizowanych kampanii.

 

  • Influencer marketing 

    Czyli kampanie i działania promocyjne realizowane z Instagramerami, Youtuberami, blogerami i innymi cyfrowymi celebrytami, którzy dzięki posiadaniu wiernej grupy odbiorców są w stanie zapewnić wśród nich rozgłos naszej marce.

 

Marketing online? Działaj! I obserwuj, jak Twoja marka zdobywa rozgłos w Internecie, a słupki sprzedaży idą w górę.

 

Comunicativo. Najlepsza agencja marketingowa i social media dla Twojego biznesu.

Agencja marketingowa i social media Łódź

Agencja marketingowa i social media Warszawa

Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784

Zobacz koniecznie

Czy każda firma powinna być w social media?

Media nazywane są czwartą władzą. Jednak, w dobie wszechobecnego Internetu, dynamika rozwoju mediów przypomina galopującego wierzchowca, […]

Blog firmowy, Marketing, social media

Sprzedaż w rękach PRu, czyli czy PR sprzedaje?

Chociaż pytanie wydaje się bardzo łatwe, to odpowiedź na nie już taka prosta nie jest. Jeśli […]

Public relations, Relacje z mediami

Dobry PR, to kompleksowy PR

Obszar działań public relations jest często utożsamiany wyłącznie z media relations bądź pisaniem tekstów np. do […]

Content marketing, Public relations

Łódź Kreuje © Comunicativo 2021, Wszelkie prawa zastrzeżone Klauzula RODO Polityka Prywatności