PR, czyli public relations. To profesjonalne wsparcie w budowaniu i zarządzaniu wizerunkiem oraz komunikacją. Celem public relations nie jest sprzedaż sama w sobie, tylko budowanie pożądanego wizerunku, prowadzenie relacji i komunikacji z otoczeniem, przy wykorzystaniu różnych narzędzi. Jednak PR pomaga walczyć o uwagę klientów i podejmować im decyzje dotyczące zakupów konkretnych produktów czy usług, przez co wspiera sprzedaż i przyczynia się do wzrostu wolumenów sprzedaży. A jak to robi? Już wyjaśniamy.
Wyobraź sobie firmę, która nie prowadzi żadnej otwartej komunikacji, jest zamknięta na dialog z klientami, nie odpowiada na ich pytania, nie informuje o swoich działaniach i produktach. Jedyną formą dotarcia z przekazem do klienta jest reklama prasowa i telewizyjna. Klienci stykają się z jej produktami na półkach w sklepie, a dodajmy, że produkty te sąsiadują z innymi markami, które są otwarte na komunikację i chętnie „rozmawiają”. W takim starciu produkty zamkniętej na komunikację firmy przegrywają na starcie. Klienci wybierają bowiem produkty, które są „bywalcami” mediów, eventów, mediów społecznościowych, zawodów, konkursów, pomagają w różnych akcjach, zatem chętniej wybierają po prostu te marki, które są aktywne. Dlaczego, bo potencjalni klienci mają więcej punktów styku z tak marką, a tym samym więcej możliwości do jej poznania.
Dobrze zaplanowane działania PR zwracają uwagę klientów na markę. Gdy ta pokazuje się w wielu miejscach i zaczyna opowiadać o sobie przez pryzmat potrzeb innych, zaciekawia swoją opowieścią potencjalnych jej odbiorców. Klienci chętnie słuchają, jak dany produkt pomoże być im lepszym, fajniejszym, jak rozwiąże ich problemy i tym samym lepiej poznają markę.
PR nigdy nie jest oderwany od strategii sprzedażowej firmy. Zawsze koncentruje się na określonych przez sprzedaż profilach potencjalnych klientów. W ten sposób strategia PR realizuje główne cele firmy, w tym również wspiera cele sprzedażowe. Jednak PR dociera z informacjami o produkcie różnymi kanałami, przez co ma szansę zainteresować produktem także szerokie grono potencjalnych odbiorców, nie tylko tych ściśle określonych przez firmę.
Marka, która jest otwarta na relacje ze swoimi klientami, także tymi potencjalnymi, jest lepiej, pozytywniej odbierana. Jest bardziej wiarygodna, bowiem ma szansę opowiedzieć o sobie i wyjaśnić ewentualne wątpliwości czy odpowiedzieć na pytania.
PR zachęca do działania i poznania marki, a także przekonuje o jej walorach. Tym samym pomaga podejmować decyzje na temat ewentualnego zakupu produktu. Jednak zadaniem PR nie jest konwersja miłośników produktów w klientów. Zadaniem PR jest właśnie budowanie takiego wizerunku marki, aby klienci się do niej przekonali i ją pokochali.
Eventy, publikacje w mediach, działalność prospołeczna, obecność na ważnych wydarzeniach, konwersacje w mediach społecznościowych, współpraca z liderami opinii – marka, którą zajmują się eksperci od PR, dzięki nim staje się aktywna i pokazuje się na wielu polach. Dużo się dzieje, a zatem jest też o czym opowiadać. Aktywne marki łatwiej wchodzą w relacje z klientami i robią po prostu lepsze wrażenie.
Comunicativo Agencja PR Łódź, Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław, Gdańsk
Comunicativo Agencja Public Relations Łódź, Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław, Gdańsk
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.
Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784
Specjaliści pracujący w obszarze public relations, często spotykają się z pytaniami o swoją pracę i o […]
Każdy może zajmować się PR, ale czy na pewno? Naszym zdaniem nie, bo PRowiec, to wymagający […]
Media nazywane są czwartą władzą. Jednak, w dobie wszechobecnego Internetu, dynamika rozwoju mediów przypomina galopującego wierzchowca, […]