Z raportu Statista wynika, że już ponad 2 miliardy internautów korzysta z portali społecznościowych. A jak wygląda sytuacja w Polsce? Według badania Gemius PBI, ogólna liczba użytkowników Internetu w Polsce wyniosła ponad 28,2 miliona. Ponad 28 milionów osób korzysta z usług Google, blisko 24 miliona należy do społeczności Facebooka, a prawie 20 milionów spędza czas odwiedzając serwis YouTube. Porównując tegoroczne dane ze statystykami z poprzednich lat, wniosek jest prosty: liczba użytkowników social media rośnie i będzie rosnąć. Dlaczego? Ponieważ dostęp do Internetu przestaje być luksusem, ale staje się równie oczywisty jak możliwość oglądania TV czy kupienia prasy. Im więcej osób korzysta ze smartfonów, laptopów i innych mobilnych urządzeń, które pozwalają na korzystanie z WiFi, tym więcej aktywnych „facebookowiczów” i „instagramowców”.
Przyglądając się danym, żart „Nie masz Facebooka, to nie istniejesz” przestaje wydawać się przesadzonym. Zwłaszcza, jeśli obecność w świadomości społecznej jest dla nas niezbędna ze względu na prowadzenie własnego biznesu. Czy każda firma musi być obecna w social media? Oczywiście nie musi, ale powinna. Warto jednak pamiętać, że fanpage na Facebooku to nie jedyna droga dotarcia do użytkowników Internetu. To, jaki portal społecznościowy wybrać zależy od kilku czynników. Zanim zdecydujesz, gdzie zaprezentować swój biznes, zastanów się:
Innych odbiorców spotkasz na Instagramie i Pinterest, a innych na wciąż popularnych wśród polskiej młodzieży Fotka czy NK. „Celujesz” w odbiorców, którzy są ukierunkowani na karierę zawodową i prestiż? Najszybciej znajdziesz ich oczywiście na LinkedIn.
Wyjaśnimy na przykładzie: celem jest wzmocnienie sprzedaży konkretnych produktów. Warto więc pomyśleć o rozbudowaniu firmowego fanpaga (łącznie z opcją „Sklep”) i uzupełnienie go o kampanie reklamowe Facebooka.
Chcesz publikować artykuły czy content graficzny? Pamiętaj, że publikowanie tej samej treści na Facebooka, LinkedIn i Instagram nie jest dobrym pomysłem. Każdy portal społecznościowy rządzi się swoimi regułami.
Jeśli planujesz bazować jedynie na własnej aktywności na profilu firmowym, bez wsparcia przez płatne kampanie, możesz się mocno rozczarować. Sponsorowanie swojej obecności w poszczególnych kanałach social media wiąże się z różnymi kosztami – warto je porównać. Jednak warto pamiętać, że płatne kampanie reklamowe to już standard i zastanawiając się nad kwestią reklamową nie należy rozważać „czy”, ale „w jakim serwisie”.
Jeśli chcesz, żeby profil firmowy był naprawdę skuteczny, trzeba przygotować się do trzymania ręki na medialnym pulsie. Bez zachowania regularności w publikacjach, odpowiadania na wiadomości i komentarze użytkowników lub po prostu: przez działania według zasady „byle by było” – Twoja obecność w social media może przynieść Ci jedynie złą sławę.
Social media kojarzą się przede wszystkim z rozrywką. Jednak, z biznesowego punktu widzenia, prowadzenie profilu firmowego to prawdziwa praca. Media społecznościowe otwierają przed Tobą ogromne możliwości, a to, ile z nich „wyciągniesz” zależy od podjęcia właściwych kroków. Nie wiesz jak prowadzić profil firmowy w mediach społecznościowych? To żaden wstyd – Ty jesteś specjalistą w swojej branży, więc to zadanie możesz oddać w ręce specjalisty od social media lub najlepiej dobrej agencji social media, która zna wszystkie tricki social media marketingu. Cennik w agencjach social media jest różny, dlatego warto patrzeć na doświadczenie, kreatywność (a ta jest ważna w prowadzeniu profili firmowych) oraz wyniki, a szczególnie ROAS.
W Comunicativo pracuje zespół, dla którego prowadzenie fanpage’a, publikacje na LinkedIn i inne aktywności na portalach społecznościowych to chleb powszedni. Z nami wirtualna aktywność zmienia się w realne korzyści Twojej firmy.
Agencja social media Łódź, Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk
Agencja marketingowa Łódź, Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb.
Skontaktuj się z nami: biuro@comunicativo.pl 606 221 784
Media nazywane są czwartą władzą. Jednak, w dobie wszechobecnego Internetu, dynamika rozwoju mediów przypomina galopującego wierzchowca, […]
Chociaż pytanie wydaje się bardzo łatwe, to odpowiedź na nie już taka prosta nie jest. Jeśli […]
Obszar działań public relations jest często utożsamiany wyłącznie z media relations bądź pisaniem tekstów np. do […]